1
cs.nu med uppgjorda tävlingar
Postat av flamingofjanten den 21 Mars 2007, 00:10
63 kommentarer · 197 träffar
cs.nu hade för en tid sen en tävling där man skulle svara på några enkla frågor och sedan drog csnu|OzzO två vinnare som skulle få varsin Steelpad 5L http://cs.nordicgamers.se/inde x.php?news=1&action=more&id=17 687
Det här kanske inte verkar så speciellt intressant för er men jag fick reda på igår att csnu|OzzO skrev till en jag känner och frågade om han kunde få +ao i en invite-kanal mot att han skulle få en musmatta från just denna tävlingen (d.vs att han skulle få en musmatta och stå som vinnare i tävlingen utan att egentligen ha deltagit i utbyte mot att han fick +ao i en invitekanal)
Kan berätta för er att den ena vinnaren, Alan Taki alias "hybe", skojaren som b.la lurade skobbsunited, startade upp ett lag i plan-B och lurade alla spelarna i laget att de skulle få lön och gick under jorden i flera veckor för att sedan komma tillbaka som om inget hade hänt äger kanalen #cfg.fi.. gissa varför han vann? inte är det en slump iallafall
http://www.fragbite.com/?userI D=11910 hybes fragbitekonto (ett av bevisen på att det är samma hybe vi snackar om)
ytterliggare ett bevis på att detta stämmer:
(23:53:02) -› [msg: Q] whois #hybe1
(23:53:03) [Q]: Last auth: [Tuesday, 2007-03-20 22:50:53]
(23:53:03) [Q]: Channel list:
(23:53:03) [Q]: Access level +amnotv on channel #cfg.fi
(23:53:03) [Q]: End of list.
(23:58:10) -› [msg: Q] whois #OzzO-
(23:58:11) [Q]: csnu|OzzO is authed as OzzO-.
(23:58:11) [Q]: There are users authed with that id.
(23:58:11) [Q]: csnu|OzzO|1 is authed as OzzO-.
(23:58:11) [Q]: Last auth: [Saturday, 2007-03-17 21:39:12]
(23:58:11) [Q]: Channel list:
(23:58:11) [Q]: Access level +amo on channel #cfg.fi
(23:58:11) [Q]: End of list.
Vem den andra vinnaren Daniel Andersson är kan man bara spekulera i, vem vet, ni kanske vet vem det är?
Kan tillägga att jag har skickat ett längre mail till SteelSeries och berättat om detta, det är nog sista gången Steelseries har något sponsorskap förknippat med counter-strike.nu, nu vill jag bara hoppas på att cs.nu tar sitt förnuft till fånga och sparkar OzzO.
Förvåna er heller inte om OzzO tar bort sina flags i #cfg.fi inom kort för att röja undan bevisen, namnet på hemsidan försvinner inte :)
Vad tycker ni om det här? Ska sånt här verkligen kunna hända i en sån organisation?
Det här kanske inte verkar så speciellt intressant för er men jag fick reda på igår att csnu|OzzO skrev till en jag känner och frågade om han kunde få +ao i en invite-kanal mot att han skulle få en musmatta från just denna tävlingen (d.vs att han skulle få en musmatta och stå som vinnare i tävlingen utan att egentligen ha deltagit i utbyte mot att han fick +ao i en invitekanal)
Kan berätta för er att den ena vinnaren, Alan Taki alias "hybe", skojaren som b.la lurade skobbsunited, startade upp ett lag i plan-B och lurade alla spelarna i laget att de skulle få lön och gick under jorden i flera veckor för att sedan komma tillbaka som om inget hade hänt äger kanalen #cfg.fi.. gissa varför han vann? inte är det en slump iallafall
http://www.fragbite.com/?userI D=11910 hybes fragbitekonto (ett av bevisen på att det är samma hybe vi snackar om)
ytterliggare ett bevis på att detta stämmer:
(23:53:02) -› [msg: Q] whois #hybe1
(23:53:03) [Q]: Last auth: [Tuesday, 2007-03-20 22:50:53]
(23:53:03) [Q]: Channel list:
(23:53:03) [Q]: Access level +amnotv on channel #cfg.fi
(23:53:03) [Q]: End of list.
(23:58:10) -› [msg: Q] whois #OzzO-
(23:58:11) [Q]: csnu|OzzO is authed as OzzO-.
(23:58:11) [Q]: There are users authed with that id.
(23:58:11) [Q]: csnu|OzzO|1 is authed as OzzO-.
(23:58:11) [Q]: Last auth: [Saturday, 2007-03-17 21:39:12]
(23:58:11) [Q]: Channel list:
(23:58:11) [Q]: Access level +amo on channel #cfg.fi
(23:58:11) [Q]: End of list.
Vem den andra vinnaren Daniel Andersson är kan man bara spekulera i, vem vet, ni kanske vet vem det är?
Kan tillägga att jag har skickat ett längre mail till SteelSeries och berättat om detta, det är nog sista gången Steelseries har något sponsorskap förknippat med counter-strike.nu, nu vill jag bara hoppas på att cs.nu tar sitt förnuft till fånga och sparkar OzzO.
Förvåna er heller inte om OzzO tar bort sina flags i #cfg.fi inom kort för att röja undan bevisen, namnet på hemsidan försvinner inte :)
Vad tycker ni om det här? Ska sånt här verkligen kunna hända i en sån organisation?