Tja... jag har en DT89 och den går ungefär 70 orginal.. ja har mätt med min polares rieju -00 så de är riktiga km/t!!!!!
min polares DT88 gör typ 130,,, han har typ,, annat rör och sen har han tagit bort förgasaren och satt slangen direkt i motorn har han sagt.. men ja har sett de den går jättefort men ja tror han myttade om de där me förgasaren fatkiskt!! men runt 120 gör den garanterat han kör om massa bilar!! ingen moppe drar hans dt iaf!! så nu till min fråga:: hur gör jag för att få den att gå 100+!?!?!?
Jag har tagit bort alla lyktor för mindre luftmotstånd igår så den gick kanske 80 nu.. tog bort ljuddämparen samtidigt
för att skapa disskustion: hur får man moppar att gå fort?
#2 jag fattar itne de funkade iaf så va tyst!!!!!!!1
90km/h = max
dra förgasaren? allt som krävs typ? slipa upp avgasröret? köp trimrör?
#2 jag fattar itne de funkade iaf så va tyst!!!!!!!
Btw, det där med att sätta slangen direkt till motorn går om man orkar och har tid. Men det drar väldans mycket onödig bensin imo.
Du kanske hade medvind efter du tagit bort lyktorna? HAHAHAHA :D
Fan heller att den gör. Bara för att det är nu är en rieju behöver den inte gå rätt. Vad får dig att tro det?
Har en kompis som har en Malaguti XSM (om dom nu heter så) som sa att hans mätare låg i 105 och på min mätare stod det 70 då jag bara har orginalröret urpluggat.
Och din polare som har bytt ett rör så den går i 130? Dum eller?
Suck, nu har 92:orna fått moped.
Hänvisar till http://www.moppenet.com
för att skapa disskustion: hur får man moppar att gå fort?
Man trimmar dom.
mitt tips till dig är dock att inte trimma då bromsarna inte är byggda för farter över det det är tillåtet att köra där de är tillverkade.
Köp en 125:a
http://www.ktm.se/125-EXC.35.1 5.html
min pärla för övrigt
Får man köra 125:a då? NEJ
alla som hjälper: tack
Men annars...
70cc?
Trimkrök samt ljuddämpare?
Större fugge?
Dreva?
Finns hur många sätt som hellst för att din moped ska gå snabbare :/
Han måste ha så mycket annat då också.
Nu kör man dock trimmad 850 t5! haha sug på den din lille fjant :D
OT: Dreva, förgasare, munstycke, trim krör, öppet luftfilter, annan cylinder. ex 70cc. osv. googla?
aja n1.
köp större cylinder och kolv narturligt vis.. jacka kolven.. borra upp förgasaren lite.. dreva den, ett fint kit och etanol de borde göra susen rätt hårt ska du se... å sen kan du alltid plana toppen me narturligtvis.. å ett turbo tendstifft ska du ha me.. de e bara fråga om ett till saab 93 turbo eller nått liknande.. för att få ut lite mer.. då menar jag garanterat lite lite lite mer.. ta bort ljusen och andra onödiga elektriska saker..
Köp en 125a direkt istället billigare också.
Samt om du trimmar en moped så jävla mycket kommer du slita den snabbare för den är inte byggd för dem hastigheterna.
LMAO @ #16
Får inte köra 125:a när man e 15år.. So What!?
Skulle de vara mer lagligt att köra trimmad moppe då???
Han bryter mot fler förordningar när han kör trimmad moppe, än
om han kör en "laglig" 125:a, då han "endast" gör sig skyldig
till olovlig körning, istället för olovlig körning med oregistrerad
"motorcykel".. vilket en trimmad moped klassas som.
Om man nu vill ta risken att åka dit.. varför inte göra det som
e "minst olagligt". Köp en skattad och besiktigad 125:a.. eller
varför inte en 650 ;o) Första gången man åker fast klassas
som olovlig körning... sedan får man passa sig, då det vid
upprepande blir GROV olovlig... sen kan man ju sitta å vänta
tills man fyllt 25år innan man kan tänka på att få lämp för körkort.
;)
Men det blir ändå mer skit om han kör en 125.a ju?
Det där med att din kompis moppe gör 120+ så jävla dåligt så de e inte sant, INGEN moppe kan du få upp i såna farter om du inte har mer än 75 cc och det tror jag knappas din kompis har eftersom det är svårt att få tag i de till moppar, det går att få tag i 110 cc men då e de faan inte moppe längre. Så han drar förbi alla bilar och sånt och ingen drar hans moppe, snälla mät med en bil för faan och den kommer visa kanske 90 eller högst 95 km/h sluta ljug och när du fyller 16 kanske du och din kompis kommer på att det kanske inte va sant
sparar till ny bil atm
Köp En Hebo Pata negra cylle, ungefär 28 hästar= 4800 kr ungefär. du kan ju lägga ut 15000 om du vill att den ska gå 120+
btw så blir det mer luftmotstånd om du skruvar bort en massa skit.
man får inte köra en cross på vanliga vägar iaf idiot, så åldern spelar väl fan ingen roll?! :D
du svarar #0 hur kör du då? hoppas verkligen du skojjar...
IQ 13.37 ellre? ... GL kan ingenting om crossar, bara aerox osv.
du kör 70 originalt och din polare har effektrör + drar ut slangen så far han 130 HAHAHAA!!!
AHAHAHAA!!! BLIR BARA BÄTTRE, DU HAR TAGIT BORT FRAMLYKTAN O DE HJÄLPTE 10 KM/TIMMEN HAHAHAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kan fortfarande inte sluta garva över framlyktan =P=P