Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Havrebollar! Recept!

Postat av Woffie^^ den 15 Mars 2007, 18:38
31 kommentarer · 3 328 träffar
***-"Jag har nu mixtrat lite själv i köket, och receptet blev följande för "Woffie^^'s ljusa havrebollar":

Du behöver:

2 äggvitor

1 msk grädde

200g smör

6 dl havregryn

ca 2 dl cocos

4 dl strösocker

½ dl vanillinsocker

2 tsk kakao

!!! Mängden havregryn och cocos kan variera, om smeten blir väldigt lös så kan du få blanda i mer!!!

vispa två äggvitor fluffigt, massan ska stanna kvar i bunken när du vänder på den.

Häll i grädden och vispa ihop med äggvitan.

Blanda sedan ihop resten av ingredienserna som när du bakar vanliga chokladbollar. Recept brukar finnas på havregrynspaketet.

Rulla bollar i valfri storlek och rulla i cocos (ja, det går bra med pärlsocker eller annan garnering också ;). Förvara kyligt, bör gå att frysa!

Hoppas ni gillar dom, jag fick schysst kritik hursomhelst ^^" -

Dela gärna med er av era egna recept nu!***

Nu har jag googlat runt och blivit dummare än vad jag redan var. Att hitta recept på dessa verkar vara omöjligt, så därför ber jag er där hemma om hjälp!

Havrebollar, dvs, http://www.delicato.se/detalj . aspx?ProduktId=7&SubId=16

Jag skulle bli väldigt glad om någon där hemma satt på ett recept för denna sorts bollar.

För att göra er som sitter i samma sits som mig uppmärksamma, havrebollar är tydligen även ett annat namn på chokladbollar/negerbollar/kall a den vad fan du vill, så kolla recepten om ni är osäkra!

Om stort intresse visas kanske vi får en officiell baktråd, men for the time being så är det havrebollarna som är topic! ^^

Tack på förhand! ^^

*** För att göra det extra tydligt på vilken sorts bollar jag menar så är det självklart dom grå, INTE choklad/neger/andra bollar som smakar choklad eller kakao!***
Föregående tråd
Nästa tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..