Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Diskriminering

Postat av 2Cool4You den 8 Mars 2007, 17:14
27 kommentarer · 91 träffar
God Eftermiddag gott folk!
Jag har just kommit hem från göteborg där jag var på besök hos min syster i några dagar.
På ett köpcenter där så såg jag härom dan hur ett gäng tanter riggade upp en liten scen där de skulle sjunga. När jag senare gick förbi så hade de precis börjat men sin sång om kvinnor. Då la jag märke till en massa banderoller som hängde runt omkring dem där det stod typ "Hurra för internationella kvinnodagen!" Eller liknande.
Jag tänkte inte mer på det just då, men när jag hade gått vidare några meter under samma tak så såg jag andra banderoller där det stod "Svenska Kvinnors Vänsterparti" elelr ngt liknande.
När jag läste den texten så började jag fundera på om hur stor uppståndelse det hade blivit om det hade stått "Svenska MÄNS vänsterparti".

Min poäng med detta är att jag tycker att allt det här med feminism börjar leda åt diskriminering åt motsatt håll istället.
Självklart tycker jag att män och kvinnor ska ha samma lön och förutsättningar på arbetsplatser, men nu har det, enligt mig, helt gått till överdrift!
Hur lång kommer det här att gå?
Finns det någon internationell mansdag? Inte vad jag har hört iaf, rätta mig om jag har fel..
Tjejtaxi? vad är det?

Vad tycker alla ni där ute om det här?
Dela med er av era åsikter!

//

Har det gått för långt?

66 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..