1
Mapping fråga: Ljus
Postat av Player(1) den 3 Mars 2007, 14:23
10 kommentarer · 187 träffar
Håller på med mapping lite men har nu stött på ett problem.
Allt är ljust på banan, detta brukar ju bero på att det finns en så kallad "leak" på mapen men inte i det här fallet. Alla lapor osv är utsatta men fortfarande är allt ljust..
Såhär står det i Compile:
BuildFacelights:
10%...Malformed face (547) normal @
(272.00, 2239.00, 336.00)
(168.00, 2239.00, 336.00)
(168.00, 2295.00, 336.00)
(272.00, 2295.00, 336.00)
Error: Malformed face normal
Description: The texture alignment of a visible face is unusable
Howto Fix: If using Worldcraft, do a check for problems and fix any occurences of 'Texture axis perpindicular to face'
- END hlrad -
Borde ju vara det som är felet men hur fixar jag det?
Testade "Alt + P" men den hittade inga fel.
Obs: använder Valve Hammer Editor 3.4.
Någon som vet? Please!
Tacksam för svar.
Allt är ljust på banan, detta brukar ju bero på att det finns en så kallad "leak" på mapen men inte i det här fallet. Alla lapor osv är utsatta men fortfarande är allt ljust..
Såhär står det i Compile:
BuildFacelights:
10%...Malformed face (547) normal @
(272.00, 2239.00, 336.00)
(168.00, 2239.00, 336.00)
(168.00, 2295.00, 336.00)
(272.00, 2295.00, 336.00)
Error: Malformed face normal
Description: The texture alignment of a visible face is unusable
Howto Fix: If using Worldcraft, do a check for problems and fix any occurences of 'Texture axis perpindicular to face'
- END hlrad -
Borde ju vara det som är felet men hur fixar jag det?
Testade "Alt + P" men den hittade inga fel.
Obs: använder Valve Hammer Editor 3.4.
Någon som vet? Please!
Tacksam för svar.






