Tja Fragbite!
Jo, nu är det såhär att jag har lyckats skaffa mig ett virus/trojan. Ja, jag har sökt i forumet men jag får fram så jäv*a många trådar och jag har inte tid att kolla igenom varenda än.
Vad gör viruset/trojanen?
Viruset/trojanen byter min framsida till en helt Wieeerddo + att den ger mig pop-ups vart 10minut, trots att jag inte är inne på internet!?
Jag har scannat med, Ad-aware, AVG, Ewido, Norton, Avast och jag har tillochmed försökt med en systemåterställning, dock funkar inget av dessa hjälpredor.
Jag har också läst om det viruset/trojanen jag har på olika sidor där det säger att risken på den är medel och den gör det som jag beskrev i början + den laddar ner filer? :S
Namnet på viruset/trojanen slutar på .zod eller .zol ... någonting liknande. Vill ni har mer information om det, säg bara till så kollar jag upp det!
Onödiga kommentarer ignoreras!
Hjälp, tack!
*Edit* Kollade upp vad viruset/trojanen slutar på... > .Zlob
skaffa SUNs javamotor istället, den e bättre och säkrare (skaffa firefox while your at it =))
iaf, googla "CWSshredder"
och _NEJ_ formatera inte hårddisken, det är ofta en överdrift och det hjälper inte alltid om skiten lagt sig i MBR, men jag tror inte cws lägger sig där
Annars ser det ut som du får formatera datorn eftersom du har gjort vad du har kunnat.
Kan vara värt att testa S-S&D som #2 säger dom du inte testat det redan