Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sverige vs. Norden vs. Europa vs. USA

Postat av Halvan den 10 Juni 2004, 11:19
11 kommentarer · 210 träffar
I och med den senaste tidens resultat i diverse kval och SEL osv, har det slagit mig att "toppskiktet" i svensk CS är mycket bredare nu är för bara ett år sedan, då det var max två lag som ansågs ha mer än en sportmössa att vinna stora events. Förutsatt att de fortfarande lirar ihop om ett halvår tror jag det ser ljust ut för svenska lag inför kommande internationella turneringar. Det skulle exempelvis vara kul att få se fler svenska lag i CPL än SK, EYE och Adren, såsom Ownage, Spixel och Online (om de är tillbaka på benen igen då).

Även Danmark och Finland har imponerat, med The Titans och Destination: Skyline i spetsen för respektive land. Blanda alla dessa lag med andra topplag som 4K och Mouz, så tror jag att Europa åter igen tar resten av världen med storm när det på nytt är dags.

Så vad tror ni? Kommer det i slutändan handla om precis samma lag som alltid (SK, EYE, Adren), eller finns det plats för total svensk dominans, där vi får se lag som spixel och ownage slå även de bästa på andra sidan Atlanten? Hur duktiga är jänkarna egentligen? Jag har personligen dålig koll, så upplys mig gärna. Är det bara NoA (som ju visserligen består till stor del av våra kära norska grannar) och 3D som kan gå långt när de ställs mot europeer, eller kan de äntligen "återerövra" CPL, inte bara första platsen utan även de flesta topp10-placeringarna?
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..