1
raka pungen
Postat av stekeke den 22 Februari 2007, 20:09
100 kommentarer · 2 257 träffar
Jag vet inte om detta strider mot några regler, men jag har nyligen rakat av mig allt hår runt roten på snoppen och neråt stjärtskåran. Allt detta harjag gjort i duschen, och det har gått bra, men problemet är att på pungen finns det ganska långa hårstrån som inte syns när det blir vått. Så jag försökte torrraka pungen, det gjorde sjukt ont, så ajg försökte klippa av håret men det tog bara tid och vart inge bra. Så jag undrar, hur göra man bäst för att raka av sig allt hår på pungen?
___
Edit #1 Ser att många rekomenderar raklödder, och såklart jag testat det. men det blir ungefär samma sak, man drar å lite och rakar, så hoppar man in i duschen och duschar igen och då märker jag inte om jag missat nått eftersom det är blött, sen när man torkat så äre fortfarande kvar lite på massa ställen som man missat å då pallar man inte göra om det.
___
Edit #2 Fördelar / Nackdelar med olika sätt att raka sig enligt mig
Vaxa: Fördel - Blir nästan perfekt och kliar inte efteråt
Nackdel - Smärtan
Torraka: Fördel - Nästan ingen tror jag
Nackdel - Smärta, kliar efter några dagar
Raka i duschen: Fördel - Gör inte ont, lätt runt roten
Nackdel - Lätt att missa hårstrån
Raka med lödder: Fördel - Även här smärtfritt, kliar inte
Nackdel - Väldigt lätt att missa
Hårborttagningsmedel (veet, okänt för mig): Fördel - Enkelt, snabbt och blir nog bra
Nackdel - kan nog svida
Bränna bort: Fördel - kan inte se någon annan fördel än att det försvinner
Nackdel - tror iof inte folk var seriösa, men väldigt farligt
____
___
Edit #1 Ser att många rekomenderar raklödder, och såklart jag testat det. men det blir ungefär samma sak, man drar å lite och rakar, så hoppar man in i duschen och duschar igen och då märker jag inte om jag missat nått eftersom det är blött, sen när man torkat så äre fortfarande kvar lite på massa ställen som man missat å då pallar man inte göra om det.
___
Edit #2 Fördelar / Nackdelar med olika sätt att raka sig enligt mig
Vaxa: Fördel - Blir nästan perfekt och kliar inte efteråt
Nackdel - Smärtan
Torraka: Fördel - Nästan ingen tror jag
Nackdel - Smärta, kliar efter några dagar
Raka i duschen: Fördel - Gör inte ont, lätt runt roten
Nackdel - Lätt att missa hårstrån
Raka med lödder: Fördel - Även här smärtfritt, kliar inte
Nackdel - Väldigt lätt att missa
Hårborttagningsmedel (veet, okänt för mig): Fördel - Enkelt, snabbt och blir nog bra
Nackdel - kan nog svida
Bränna bort: Fördel - kan inte se någon annan fördel än att det försvinner
Nackdel - tror iof inte folk var seriösa, men väldigt farligt
____