1
Fiske..
Postat av DyggZ den 7 Juni 2004, 05:00
209 kommentarer · 37 träffar
God morgon på er.
Som topic säger så handlar detta om fiske vi alla tycker nog att det är kul med fiske iallafall när man får fisk.
Jag brukar fiska i en relativt liten sjö där det nappar ganska bra,
Men en av farsans polare sa att om vi tar upp alla stora gäddor vi får så kommer det nappa ännubättre i sjön,
Vilket jag kan tänka mig eftersom gäddor är glupska och äter allt i sin väg :.)
Men min fråga är kommer det bli mycket bättre fiske i sjön om man tar upp alla stora gäddor eller ska man behöva oroa sig att man inte kommer få några fler "gammel gäddor"?
Sedan undrar jag hur mycket er största fisk som ni fått upp och vägt vägde.
Jag fick upp en gädda en gång men ahde bara en en våg till 5 kilo och vågen gick i botten direkt så jag tippar på att gäddan vägde runt 7-8 kilo.
Som topic säger så handlar detta om fiske vi alla tycker nog att det är kul med fiske iallafall när man får fisk.
Jag brukar fiska i en relativt liten sjö där det nappar ganska bra,
Men en av farsans polare sa att om vi tar upp alla stora gäddor vi får så kommer det nappa ännubättre i sjön,
Vilket jag kan tänka mig eftersom gäddor är glupska och äter allt i sin väg :.)
Men min fråga är kommer det bli mycket bättre fiske i sjön om man tar upp alla stora gäddor eller ska man behöva oroa sig att man inte kommer få några fler "gammel gäddor"?
Sedan undrar jag hur mycket er största fisk som ni fått upp och vägt vägde.
Jag fick upp en gädda en gång men ahde bara en en våg till 5 kilo och vågen gick i botten direkt så jag tippar på att gäddan vägde runt 7-8 kilo.