1
Grafikfrågor (Söker ngn kunnig)
Postat av zlAkt den 8 Februari 2007, 10:41
12 kommentarer · 192 träffar
Hallå där, tänkte börja med att informera er om att jag har alla inställningar rätt i min config och kör på 100hz!
Behöver hjälp med att få mitt cs att flyta på bättre.
* Har konstant 100fps
* 2gb ram 3.2ghz och ett ATI Radeon x600 256MB (vet att det är ett dåligt kort men borde väl flyta på om jag har 100fps?)
Nu är det såhär att när det kommer 1 smoke så har jag 100fps, men om jag t.ex zoomar in i smoken så droppar jag ner till ~70fps :S
Nu är det såhär va att jag tänkte clocka mitt grafikkort, då är frågan hur jag ska göra?
* Ska jag göra det i Tray Tools?
* Hur mycket ska jag clocka?
Sen undrade jag vilka inställningar i catalyst som är bäst.
* Testat att köra på "Optimal Performance" på allt men det gör att allt ser kladdigt ut och cs flyter på sämre. Har som sagt alltid 100fps annars.
Kan lägga till att jag har sökt som f*n i forumet utan resultat och att jag har senaste ATI drivers.
Någon som kan hjälpa? Bespara mig på skitsnack!
Behöver hjälp med att få mitt cs att flyta på bättre.
* Har konstant 100fps
* 2gb ram 3.2ghz och ett ATI Radeon x600 256MB (vet att det är ett dåligt kort men borde väl flyta på om jag har 100fps?)
Nu är det såhär att när det kommer 1 smoke så har jag 100fps, men om jag t.ex zoomar in i smoken så droppar jag ner till ~70fps :S
Nu är det såhär va att jag tänkte clocka mitt grafikkort, då är frågan hur jag ska göra?
* Ska jag göra det i Tray Tools?
* Hur mycket ska jag clocka?
Sen undrade jag vilka inställningar i catalyst som är bäst.
* Testat att köra på "Optimal Performance" på allt men det gör att allt ser kladdigt ut och cs flyter på sämre. Har som sagt alltid 100fps annars.
Kan lägga till att jag har sökt som f*n i forumet utan resultat och att jag har senaste ATI drivers.
Någon som kan hjälpa? Bespara mig på skitsnack!