1
-* Axe tankenötter [Forumlek]]
Postat av ponti-_- den 2 Februari 2007, 14:35
397 kommentarer · 1 246 träffar
Jag tänkte skapa en liten, ja, vad ska man kalla det? En liten forumlek kan man säga.
Då jag kommer komma med olika tankenötter, även matematiska. Sen den som knäcker den först får ett litet poäng.
Har du en riktigt bra kluring, skicka den då med ett meddelande till mig så jag inte tar slut på tankenötter..
Men jag börjar då med en klassiker:
"Om man tar en cell (ifrån kroppen) så vet man ju att den förökar sig först en sen två sen fyra sen åtta o.s.v Vi säger att den förökar sig varje minut. Om man då tar en gryta och lägger en cell i den. Och den grytan blir full på två timmar. vad är då klockan när grytan är halv full om den började klockan 11,00"?
Först med det rätta svaret får poängen..
GL
/ axe
]] POÄNGSTÄLLNING : [[
spektaglet 5p
Kour 3p
iwok 2p
FumlarN^ 2p
=I=Slice 2p
Fejjzer 2p
plee- 2p
Trams 1p
Leggan 1p
megtoz 1p
m c t w 1p
Hun4s 1p
svartfogel 1p
Unders 1p
Robinski 1p
HESBURGER 1p
Najjkles 1p
dsad 1p
poängställningen uppdateras med jämna mellanrum ;>
EDIT: Ni som svarar på tidigare kluringar kolla på de senaste inläggen så vet ni vilken kluring ni ska svara på ;>
EDIT2: Har nu fått några väldigt heta kluringar och tankenötter från fuNix som kommer användas ;) Tack till dig fuNix!
Då jag kommer komma med olika tankenötter, även matematiska. Sen den som knäcker den först får ett litet poäng.
Har du en riktigt bra kluring, skicka den då med ett meddelande till mig så jag inte tar slut på tankenötter..
Men jag börjar då med en klassiker:
"Om man tar en cell (ifrån kroppen) så vet man ju att den förökar sig först en sen två sen fyra sen åtta o.s.v Vi säger att den förökar sig varje minut. Om man då tar en gryta och lägger en cell i den. Och den grytan blir full på två timmar. vad är då klockan när grytan är halv full om den började klockan 11,00"?
Först med det rätta svaret får poängen..
GL
/ axe
]] POÄNGSTÄLLNING : [[
spektaglet 5p
Kour 3p
iwok 2p
FumlarN^ 2p
=I=Slice 2p
Fejjzer 2p
plee- 2p
Trams 1p
Leggan 1p
megtoz 1p
m c t w 1p
Hun4s 1p
svartfogel 1p
Unders 1p
Robinski 1p
HESBURGER 1p
Najjkles 1p
dsad 1p
poängställningen uppdateras med jämna mellanrum ;>
EDIT: Ni som svarar på tidigare kluringar kolla på de senaste inläggen så vet ni vilken kluring ni ska svara på ;>
EDIT2: Har nu fått några väldigt heta kluringar och tankenötter från fuNix som kommer användas ;) Tack till dig fuNix!