Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
aa det e som #8 säger mer praktiska ämnen ingea läxor... det enda som kan va lite jobbigt e praktiken... fast bygg e populär program så intagnings poängen är runt 170-200
går sista året på bygg..
de e väldigt slappt.. inte alls mycket läxor i varken 1:an eller 2:an.. de e enda man har i 1:an är några prov på olika områden inom bygg, t.ex ritningsläsning, måleri, snickeri, projekt, armering m.m.. lite allt möjligt så du vet vad du ska välja för inriktning när du ska börja 2:an..
i 2:an så har du praktik 2 eller 3 dagari veckan.. de e väl de som är de jobbigaste med bygg, men å andra sidan så e de ju de man ska göra resten av sitt liv så de e bara nyttigt, bra erfarenhet så du vet vad de handlar om sen. men de e endå de jobbigaste.. tidiga mornar, jobba relativt hårt, sluta ganska sent (beroende på vat du jobbar)..
inte alls mycket läxor och sånt kraffs.. lite grann då och då såkalrt men inte mycket..
3:an är i princip desamma som 2:an.. praktik 2 eller 3 dagar i veckan.. lite halvjobbigt sådär, skola dom andra dagarna och i skolan är de väldigt slappt..
ångrar inte att jag valde bygg iaf.. väldigt bra yrkeslinje, väldigt lätt attt få jobb när man går ut o.s.v..
går andra året.. har varit ute o byggt en bastu jävel i 3 dygn nu.. ibland har man väl slummrat till en 10 min men sen vaknar man upp av en hammare i pannan :s känns jobbigt.
men läxor finns inte. men som sagt, ibland får du jobba natt skift eller dygn + att du får inge betalt. men det viktigaste är att man har roligt!!! fast det har inte jag iaf
Jag hade tänkt gå på Spyken i Lund eftersom jag bor 10 min från Lund och jag har många vänner som ska gå på Spyken på dom olika ämnena. Håll tråden vid liv och gör den till den officiella byggtråden :) !
går sista året på bygg jag också, vi gör typ inget, håller på med projekt arbeten, för övrigt så är det jävligt slappt, var samma sak i 1an och 2an, dock är praktiken jävligt jobbig..
Är det en pina att gå till jobbet så är det likabra att sluta med det och börja med det man vill.
Sen går iofs dagarna snabbare ifall man jobbar på ett ställe där det är yngre snubbar och givetvis underlättar det att man tjänar 70 spänn i timmen istället för 10.
Men jag har insett att bygg inte är något för mig iaf.
Kände ungefär som dig när jag gick på gymnasiet att det var en pina.
Läser vidare istället.
när jag gick bygg i Luleå så var det sjukt slött.
Svenska/Engelska satt vi bara å löka framför datorerna (beror ju iofs på lärarn)
matten gjorde vi väll nå men inte var det mycket trots allt matte A på 3år.
resten var rätt chill också.
men läxorna kan jag inte påstå att det är många, finns inte så mycket att få läxa i.
förmodligen är praktiken mest grannt då du får vara ute med dom hårda grabbarna som enbart pratar knulla osv..
näe men jävligt kul å vara ute å snickra lite å höra på allt svammel gubbarna har å berätta, gillar du inte å stiga upp är det ju bara lägga ner.
jag går bygg på bräcke i göteborg, tror jag aldrig sett någon så slö skola. matte, svenska, engelska och naturvetenskap gick så segt att jag tentade av alla proven. sen fick jag hoppa upp i 2an jag gick 2an och 3an sen tog jag studenten..
gjorde det 1 år snabbare än vad man ska göra.. ångrar mig dock lite, skolan var fan skit soft :D..
#20 kanske jag har, men grejen är att jag verkligen avskyr att jobba ute vid den här årstiden, jag menar vem fan gör inte det.. vinter kallt.. ect ect.. dessutom så gör vi fan ändå inget än att bygga hundkojor typ i vårt plugg, så tro fan att man inte har ngn lust då.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
typ inga läxor eftersom man bara pluggar kärn-ämnena.
Softast är på sommaren då man är ute typ hela veckan :D
Tyvärr bara fula brudar, men ändå.
de e väldigt slappt.. inte alls mycket läxor i varken 1:an eller 2:an.. de e enda man har i 1:an är några prov på olika områden inom bygg, t.ex ritningsläsning, måleri, snickeri, projekt, armering m.m.. lite allt möjligt så du vet vad du ska välja för inriktning när du ska börja 2:an..
i 2:an så har du praktik 2 eller 3 dagari veckan.. de e väl de som är de jobbigaste med bygg, men å andra sidan så e de ju de man ska göra resten av sitt liv så de e bara nyttigt, bra erfarenhet så du vet vad de handlar om sen. men de e endå de jobbigaste.. tidiga mornar, jobba relativt hårt, sluta ganska sent (beroende på vat du jobbar)..
inte alls mycket läxor och sånt kraffs.. lite grann då och då såkalrt men inte mycket..
3:an är i princip desamma som 2:an.. praktik 2 eller 3 dagar i veckan.. lite halvjobbigt sådär, skola dom andra dagarna och i skolan är de väldigt slappt..
ångrar inte att jag valde bygg iaf.. väldigt bra yrkeslinje, väldigt lätt attt få jobb när man går ut o.s.v..
förresten, vilken skola ska du börja på?
men läxor finns inte. men som sagt, ibland får du jobba natt skift eller dygn + att du får inge betalt. men det viktigaste är att man har roligt!!! fast det har inte jag iaf
Isåfall utnyttjar din arbetsgivare dig.
;)
Sen ifall du jobbar o.b så skall du få ersättning..
Praktiken är ju det som skall vara roligt.
Är det en pina att gå till jobbet så är det likabra att sluta med det och börja med det man vill.
Sen går iofs dagarna snabbare ifall man jobbar på ett ställe där det är yngre snubbar och givetvis underlättar det att man tjänar 70 spänn i timmen istället för 10.
Men jag har insett att bygg inte är något för mig iaf.
Kände ungefär som dig när jag gick på gymnasiet att det var en pina.
Läser vidare istället.
Svenska/Engelska satt vi bara å löka framför datorerna (beror ju iofs på lärarn)
matten gjorde vi väll nå men inte var det mycket trots allt matte A på 3år.
resten var rätt chill också.
men läxorna kan jag inte påstå att det är många, finns inte så mycket att få läxa i.
förmodligen är praktiken mest grannt då du får vara ute med dom hårda grabbarna som enbart pratar knulla osv..
näe men jävligt kul å vara ute å snickra lite å höra på allt svammel gubbarna har å berätta, gillar du inte å stiga upp är det ju bara lägga ner.
gjorde det 1 år snabbare än vad man ska göra.. ångrar mig dock lite, skolan var fan skit soft :D..
Observera mellanslaget på den sista. Ni vet vad jag menar.
Språkpolisen OUT.