1
Högtalare, hjälp tack
Postat av SpEct♥ den 21 Januari 2007, 20:06
2 kommentarer · 145 träffar
Hej. Löningen börjar närma sig för de flesta, kanske inte här på forumet, men för de andra. Och jag har då beslutat mig för att lägga en viss summa på ett nytt högtalarsystem. Och efter mycket snokande och tittande på nätet och butiker så har jag beslutat mig för att köpa ett Hemmabio system. Men inte till enbart datorn, utan även till Tv, dvd, och kanske även spelkonsol senare. Så de alternativ jag valt är att köpa ett bra och starkt, men även prisvärt system. Och att köra detta genom en Receiver, för att kunna koppla saker igenom detta. Jag lade budgeten på ca 5000kr, för att inte spendera för mycket pengar på saker jag inte visste så mycket om. Och även köpa bra, billiga saker, som lätt kan bytas ut i framtiden.
Systemet jag kom har tanken på att köpa är följande :
http://www.netonnet.se/index.a sp?iid=85690
Jag tänkte mig först på en Recevier med 6-kanals system. Men tänkte över sedan att jag nog inte kommer ha lust att köpa en ny dyr recevier senare, utan mer kommer fokusera på högtalare och Tv mm.
Det enda jag saknar med systemet är att det inte har någon Subwoofer. Men även pratat runt med polare och bekanta som kan endel, och de säger att ljudet kommer vara bra nog utan bas. Och om jag inte är nöjd, så köper jag till en 2-300Watts bas senare.
Men nu till min fråga. Ni som kan, svara extremt gärna. Och vad jag fått intrycket av är att NetOnNet inte säljer paket med kablar. Alltså måste jag köpa kablar till detta system. Och eftersom jag inte är någon Cable-guy, så frågar jag med er.
Jag vill ha kvalitetskablar. Men inte det dyraste, utan prisvärda.
Frågor:
Vad behöver jag för kablar?
Vilka märken på kablar är bra respektive prisvärda?
Hur mycket kommer alla dessa kablar gå på?
Och slutligen, kan du rekomendera något annat system som kanske skulle intressera mig?
MVH// SpEct
Systemet jag kom har tanken på att köpa är följande :
http://www.netonnet.se/index.a sp?iid=85690
Jag tänkte mig först på en Recevier med 6-kanals system. Men tänkte över sedan att jag nog inte kommer ha lust att köpa en ny dyr recevier senare, utan mer kommer fokusera på högtalare och Tv mm.
Det enda jag saknar med systemet är att det inte har någon Subwoofer. Men även pratat runt med polare och bekanta som kan endel, och de säger att ljudet kommer vara bra nog utan bas. Och om jag inte är nöjd, så köper jag till en 2-300Watts bas senare.
Men nu till min fråga. Ni som kan, svara extremt gärna. Och vad jag fått intrycket av är att NetOnNet inte säljer paket med kablar. Alltså måste jag köpa kablar till detta system. Och eftersom jag inte är någon Cable-guy, så frågar jag med er.
Jag vill ha kvalitetskablar. Men inte det dyraste, utan prisvärda.
Frågor:
Vad behöver jag för kablar?
Vilka märken på kablar är bra respektive prisvärda?
Hur mycket kommer alla dessa kablar gå på?
Och slutligen, kan du rekomendera något annat system som kanske skulle intressera mig?
MVH// SpEct