1
Gåta :>
Postat av spootify den 17 Januari 2007, 16:42
29 kommentarer · 158 träffar
Tjo alla FBare.
Dem flesta här spelar nog aldes för mycket så jag tänkte att jag skulle ge er en liten gåta :O som min pappa sa till mig för en liten stund sedan (:
Här kommer den
På Visby lasarett ställdes läkarna häromsistens för ett ganska trassligt genetiskt problem.
En kvinna visste inte vilken av de tre män hon varit med som var fader till hennes nyfödda barn. Man bestämde sig för att göra en blodgruppsbestämning.
Två av de tre potentiella(möjliga) fäderna Herr X och Herr Y ställde upp medan Herr Z vägrade då han ändå ansåg sig säker på att han INTE var fadern
Följande resultat gav blodgruppsbestämningen:
Modern hade blodgrupp A och var heterozygot i detta anlag
Herr X hade blodgrupp A och var homozygot i detta anlag
Herr Y hade blodgrupp AB
Barnet visade sig ha blodgrupp 0
VEM VAR FADERN?
Motivera gärna svaret.
Dem flesta här spelar nog aldes för mycket så jag tänkte att jag skulle ge er en liten gåta :O som min pappa sa till mig för en liten stund sedan (:
Här kommer den
På Visby lasarett ställdes läkarna häromsistens för ett ganska trassligt genetiskt problem.
En kvinna visste inte vilken av de tre män hon varit med som var fader till hennes nyfödda barn. Man bestämde sig för att göra en blodgruppsbestämning.
Två av de tre potentiella(möjliga) fäderna Herr X och Herr Y ställde upp medan Herr Z vägrade då han ändå ansåg sig säker på att han INTE var fadern
Följande resultat gav blodgruppsbestämningen:
Modern hade blodgrupp A och var heterozygot i detta anlag
Herr X hade blodgrupp A och var homozygot i detta anlag
Herr Y hade blodgrupp AB
Barnet visade sig ha blodgrupp 0
VEM VAR FADERN?
Motivera gärna svaret.