Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

DC++ hackar sönder Windows

Postat av leopard den 30 Maj 2004, 00:56
15 kommentarer · 156 träffar
Innan jag åkte på årets Birdie under påsken så formaterade jag datorn. Innan formateringen så hade det fungerat att köra DC++ samtidigt som man höll på i windows, vilket det borde vara. Men eftersåt så "hackade" windows så fort DC var igång i bakgrunden. Winamp, mediaspelaren och ventrilo var bara att glömma eftersom ljud och bild var så fördröjt, 1 sekund i ett videoklipp kunde hålla på under 5 sekunder när det var som värst. Även ute i windows så fungerade det inte utan an dubbel-klickning på en mapp kunde resultera i all mappen öppnades... 10 sekunder senare.

Hur som helst så fixade det sig till slut när jag via Aktivitetshanteraren under fliken Proccesser ställde ner prioritetsnivån på DC och höjde den på ventrilo och mediaspelaren.

Allt var frid och fröjd i några månader men sen kom det tillbaka, värre än någonsin.
DC tar för det första 20 sekunder att starta och många av gångerna hänger det sig. Windows "hackar" och datorn blir allmänt oanvändbar när man tankar samtidigt.
Det gammla tricket med att ändra prioritetsnivåerna fungerar inte längre och CPU-användningen är mycket högre än förr, runt 90-100%.

Datorn min är 1 år gammal så jag tycker den borde klara att ha DC och IExplorer igång samtidigt utan att det brakar ihop.

Utöver att antipiratbyrån har en bricka med i spelet, vad är felet och hur går det att åtgärda? (Jag vägrar begränsa mitt kära tankade till natt och skoltid)

Siffror som kan vara intressanta att veta får ni påpeka så kan jag skriva upp dom här:

–––––––––––––––– ––-
Direct Connect 0.401
Windows XP
Intel Pentium 4: 2,4 GHz

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..