Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Photoreading

Postat av BohmaN^ den 12 Januari 2007, 23:08
5 kommentarer · 140 träffar
Hej!

Har ni hört konceptet "photoreading" förut?

Det handlar om att man undermedvetet absorberar information som man sedan "aktiverar" och tar upp till ett medvetet plan.

Den mest kände forskaren inom photoreading, Paul R Scheele hävdar att det undermedvetna kan hantera 10 miljoner bitar av information per sekund medans den medvetna endast klarar av 40 bitar per sekund.

Kolla in videon ––> http://youtube.com/watch?v=ZPv aSAvkoK4

Själv har jag läst hans bok PhotoReading Whole Mind System och jag måste säga att det är verkligen intressant. Att kunna detta i dagens informationssamhälle är en enorm psykisk avlastning, och dessutom får man mycket mer tid till annat. Helt klart en guld värd för studier och yrken som kräver mycket läsning. Eller som en uttryckte det: "A shovel for the mountain of paper".

Det här med photoreading låter nästan för bra för att vara sant kan man tycka, och det råder delade meningar om huruvida photoreading är möjligt eller inte eftersom det råder brist på konkreta vetenskapliga bevis. Men vi människor vet ju inte mycket om våra hjärnor... Men jag har hört från en person jag känner över internet och han påstår att det faktiskt fungerar för honom.

Jag har själv provat på teknikerna lite grann men har inte orkat sätta mig in i det seriöst ännu. Krävs nog stor motivation.

Om ni är mer intresserade råder jag er till att läsa lite på http://www.learningstrategies. com/PhotoReading/Home.asp och sedan kan ni ju låna hans bok på ett bibliotek om ni vill. :)

Tror ni att det fungerar? Vet ni någon som kan photoreading?

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..