Jag och en kompis körde igång ett företag efter sommaren, vi hjälper skolor med datorproblem och säljer diverse datorprylar relativt billigt till skolor.
vi bad min pappa om hjälp eftersom han kan sånt. Först började jag skämta om att vi skulle göra olagliga grejer för att det skulle gå lättare =) alltså bara på skämt. Men sedan så började han seriöst göra sånna grejer... Han hjälpte o visade oss hur vi ska utpressa konkurrenterna osv, sen sa han att vi skulle göra det :S jag och min kompis började då att pressa ett annat företag och "skoj" hota dom :P. Vi trodde inte det va nån big deal eftersom va fan min farsa sa ju åt oss..
Sedan blev det värre.. Vi har sabbat transporten flera gånger för vår huvudkonkurrent bland annat genom att mixtra me bilen som leverar.. NU har min pappa anställt ett fåtal personer som har som arbetsuppgift att sabba för andra.. :S Och vi är nu anklageade för att ha hotat och använt oss av sabotage och bedrägeri även misshandel sa polisen sist.. Polisen är här o snokar hela tiden nu för tiden fan..
När jag frågar min farsa om det är så här det går till så svarade han "Om du verkligen vill tjäna pengar så är det så här det går till! Det kommer mer.. Du kan börja oroa dig när skjutvapen kommer in i bilden." sedan började han skratta
Va ska jag göra ?