Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Slagsmål @ Skolan.

Postat av skjutensnut den 9 Januari 2007, 22:56
169 kommentarer · 327 träffar
Det hela började som en vanlig tisdagsmorgon med ett långt pass Konstruktion B där jag och MILLERS SECRET @ Fragbite skulle löda kretskort. Ingen kunde på morgonkvisten ana vad som skulle ske blotta timmen senare.

Jag sitter koncentrerat och arbetar med mitt ljudkort som ska vara färdigt innan lektionens slut. Jag känner en riktig tidspress och vill göra det så bra som möjligt för att imponera på vår norrländska lärare Rolle.

Plötsligt öppnas dörren och Petter träder in i klassrummet till allas förvåning. Det händer sällan att denna unge man, som är fast i WoW-träsket, visar sig i skolan. Han inser snabbt att han ligger efter, men tar det inte på så stort allvar utan börjar löda utan uppmärksamhet och bränner kretskortet. Då träder klassens mytoman och besserwisser Niklas fram och säger till Petter; ”Du har fel teknik”.

Niklas sträcker sig med sina taniga armar och tar tag i lödkolven och ska börja löda Petters kretskort, men Petter, bitter som han är, drar upp handen för att skjutsa bort Niklas. Det blir en kraftig knuff som resulterar i att Niklas svänger upp med lödkolven och bränner Petter allvarligt i handflatan. Petter skriker till av smärta: ”Vafan gör du din jävla sjärtgosse?!” och knuffar in Niklas i svarvmaskinen belägen i hörnet av klassrummet med en sån kraft att hans dyra Lacostetröja rivs av på mitten.

Alla i klassen tittar på varandra för att sedan brista ut i ett gapskratt eftersom att sannolikheten att dessa två skulle hamna i bråk med varandra är nästan obefintlig. Niklas börjar nästan gråta när han ser hur hans fina tröja är förstörd och börjar gestikulera med sina armar likt en utlänning som fått en frisbee i pannan.

Plötsligt tar han upp närmaste datorstol av ren impuls och kastar med all sin kraft mot Petter som olyckligt får ett av stolens ben i tinningen. Detta leder till ett obegripligt raseriutbrott med ilska som Petter samlat på sig under åren från sitt Counter-Strike och WoW-spelande på seriös nivå. Han slänger sig över Niklas och tar tag i hans hår ger han sedan en riktig, och då menar jag en riktig käftsmäll.

Kontakten mellan Petters knogar och Niklas käke utgör ett högt ”klonk” och måste ha hörts ända ut till skolgården. Ingen vågar ingripa och det verkar nästan som att alla njuter av att få se Sveriges största mytoman samt besserwisser få en riktig käftsmäll. Naturligtvis gör snurriga Niklas motstånd och drar ner Petter på golvet där de börjar rulla omkring. Hårda slag delas ut i både ansikte och mage medan alla i klassen står och hejar på och skrattar, eftersom detta är något som man inte ser varje dag. Niklas ansikte blöder kraftigt och är alldeles rosenrött av ilska medan blodet droppar från Petters vänstra ögonbryn och näsa.

Jag slänger en blick mot Håkan som filmar det hela med sin mobil och skrattar högljutt åt det ögongodis som han bevittnar. Det hela får ett abrupt slut då klassens spännis Johan träder in och bryter slagsmålet som tydligen vill fortsättas av båda parterna. Jag står nära dörren och är alldeles tagen av situationen och ler istället för att se allvarlig ut. Niklas ser detta och försöker verka tuff genom att trycka upp mig mot väggen och skrika med gråten i halsen: ”Vad är det som är så jävla kul ditt missbildade äckel?!”. Kort därefter springer han ut och man hör hur han gråter hela vägen ner för trapphuset. Ingen kan begripa att de just har bevittnat det mest oväntade slagsmålet i historien. Dagen fortsätter som vanligt men vi ser inte skymten av Niklas eller Petter.

Nu i efterhand när jag tänker tillbaka på det som hänt, undrar jag varför ingen stoppade slagsmålet tidigare. Det var helt sjukt att bevittna detta blodbad. Jag tänker också tillbaka på Niklas starka ord som han skrek till mig. Jag tog åt mig. Är jag verkligen ett missbildat äckel? Jag har bild på profilen. Jag tycker själv att jag ser normal ut.

Och nej, det här är ingen myt för er som undrar. Hur skulle jag orka skriva en sån här lång text med ett ändamål för att ljuga? Jag är skärrad efter det som hänt och jag undrar hur de två klasskamraterna mår just nu. Vad ska JAG göra åt saken, tycker ni?
Föregående tråd
Nästa tråd

169 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 169 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..