Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Svenskar i allmänhet.

Postat av Robin.J.G den 22 December 2006, 00:58
66 kommentarer · 86 träffar
Hur kommer det sig att svenskar i allmänhet endast vill visa upp sig för andra människor? Och varför är det inte okej att göra som man vill göra, utan att andra ser ner på än? Vi tar exempel.

Du ska äta ute med vänner - Självklart väljer ni ju en resturant som är trendig, och som säljer mat som är "inne". Allt för att visa upp sig för andra på hur bra man är.

Det är midsommar - Du vill vara kvar hemma, titta på film och äta en pizza. Dina vänner säger genast till dig: "Va, ska du vara hemma på midsommar, fan va tråkig du är!"

Kan ta mer konkreta exempel.
För 10 år sedan var cafélatte i sverige totalt okänt, och man kunde skryta med att man varit i Italien och druckit en sådan. Idag dricker varje människa cafélatté, inte för att det är gott,
utan för att visa hur trendiga de är. Vet redan nu att folk kommer skriva "Caffelatté är ju inte alls trendigt, var ju inne för 1 år sedan."

Bär man ett klädsplagg som i stockholm varit totalhett en period så ser folk ner på än. Kan jämföras med att en norrlänning använder en JL tröja med blaffigt tryck mitt inne i stockholms storstad. Varför väljer jag just en norrlänning, jo för att de är det folkslaget i sverige som anses mest asociala, och har långt mellan vissa centrala punkter. Ska inte heller sticka under stolen med att jag har fördomar, precis som alla andra svenskar.

Läste en tråd ang. Julen, det var ett stort antal som skulle spela WOW, medan andra skulle umgås med släkten. Vem bestämmer varför man just ska umgås med släkten på julen? Vet ni ens varför vi svenskar firar jul, och nej det är inte jesus födelse FRÅN BÖRJAN. Allteftersom kristendomen etablerat sig har också högtider konverterats till detta.

Kommersialismen är en "religion" som i princip bestämmer allt vad vi i sverige ska fira. Så fort butiker och stora kedjor inför något, så följer vi svenskar på. Kan jämföras med Halloween, eller svart julgran(svart jul).

Någon som kan räknas upp 10 svenska traditioner, och varför vi firar dessa, utan hjälp av sökmotor? Eller är ni bara ute på valborg och super, för att supa?

Kan ju nämna det när jag ändå är inne på ämnet. Det är typiskt svenskar att festa hårt en dag, för att sedan nästa dag må riktigt dåligt.

Vi svenskar har ständigt nya gadgets, kläder och det senaste inom allt. Varför är det så? Inte för att man själv vill. Utan för att man vill visa upp sig, igen. Varför skulle annars så många använda sig av ipod och diorjeans? Säg defenitivt inte "Ipod är bra", för gör man en snabb research så finns det spelare som är minst lika bra, till en billigare peng, dock utan Apple logon.

Min poäng är i vilket fall som helst att... Svenskar gör som alla andra svenskar. Går ut på samma "krogar"(partypläjz), har samma mp3/mp4 spelare, samma kläder, samma åsikter, gillar att supa hårt, har lunarstorm.

Även fast vi är så lika, så pratar vi aldrig med främmande människor, vi är blyga och i bussen sätter vi oss hellre på en tom "läktare" än att sitta bredvid någon.

Fanns kanske ingen poäng med tråden. Blev bara massa skit-text som inte ens hänger ihop. Men i vilket fall som helst.

Vad tycker ni om er själva(svenskar)

66 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 66 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..