Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Giev HELP!

Postat av majos_90 den 21 December 2006, 22:40
2 kommentarer · 13 träffar
Ellow fragbite..

Jag ska installera om mitt Windows XP Pro och har stött på lite hinder och undrar om ni har något att säga som kan hjälpa.

Jag börjar med att gå in i BIOS och kollar att "boot order" är korrekt- (1#CDROM, 2#HD, 3#Floppy)

- Startar datorn

- Sätter in min WXP cd

- Startar om datorn

Datorn startas om och jag får fram den "vanliga" rutan "Text blabla Press "deleteKey" to enter setup Blabla"

Efter den rutan så poppar upp en ny som säger: "Press any key to boot from CD" -Jag klickar hysteriskt på knapparna på tangenbordet, ingen respons- Datorn startas upp helt normalt utan någon förändring.

Mitt tangentbord funkar helt okej att använda på rutan innan denna- "Press deleteKey to enter setup"- Jag kmr in i Setup, där jag kan gå in i BIOS etc.

Jag nämner också att jag har tidigre delat upp min hårdisk i tre delar, C:, E:, G: - varav på C: ligger windows.

Jag lägger också till att jag använder Windows XP pro, och försöker installera om med ett Home Edition! Probs?

£dit.

XP skivan är tidigare använd på andra datorer och ska gå att boota med

£dit.

Jag kör på en usb tangentbord, har provat bytt, ingen respons.
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..