1
Telenor - förstör min jul
Postat av ditA!!1 den 18 December 2006, 12:32
88 kommentarer · 252 träffar
Telenor, Företaget som förstört min jul.
I augusti 2006 beställde jag en K800i(ni vet den flashiga Cybershot!, med 3.2megapixlar") ifrån Telenors internetbutik, på avbetalning, "300kr i månaden, ring för 200 av dem". Några dagar senare får jag hem den och är toktaggad på att få komma hem och starta upp den och leka.
När jag kommer hem sätter jag i simkortet och satte mobilen på laddning och startar. "Insert sim" jag blir paranoid och börjar fundera om något är fel på mobilen. Min far kommer då på att de kan vara så att man måste aktivera simkortet på hemsidan. Vi gör detta. Startar mobilen.
"Insert sim" Blir självklart jätte besviken, ringer till kundtjänst och de säger att de kanske bara är fel på simkortet, så de säger att de skickar hem ett nytt. Jag får hem det, aktiverar det inget händer i min mobil, samma gamla "insert sim". Det har förövrigt gått 3-4dagar sen jag fick hem min mobil. Jag ringer kundtjänst, de säger att ja ska åka till närmaste telenor butik och byta in den.
Eftersom vi har 7mil till närmaste telenorbutik ringde vi och frågade ifall detta va lugnt bara för att vara på säkra sidan.
Till vår förvåning säger de på denna butik att de inte byter in mobiler som är köpta från Internetbutiken. Ringer kundtjänst och frågar vad det är frågan om. De säger att de är mycket märkligt och får Nummeret till Internet butiken, och de säger att ja ska kunna byta in mobilen.
Så ja glider in till sthlm och på butiken säger de:
- Ja, det är så här att de har gått 7dagar sen du fick hem mobilen, så då kan vi inte byta den mot en ny. men vi kan skicka den på lagning.
(Tror jag räknade på det, de hade gått 6dagar och 23h-25h så visst, de hade nog gått 7 dagar .....precis)
Jag och min vän jag har med min blir irriterade, mest min vän, men ja lugnar ner honom, eftersom butiksbiträdet sa att de antagligen kmr ta ca4-5dagar. De frågade inte ifall jag ville ha en lånemobil, men min kompis gav de förslaget. Men jag avstod eftersom de sa att de bara skulle ta 4-5dagar, Sony ericsson är tydligen väldigt snabba när det gäller lagningar.
Jag åker hem med ett simkort och lägger undan det och väntar på att mobilen ska komma. ringer även till kundtjänst och ber de inaktivera mitt simkort eller något, eftersom jag inte kommer använda simkortet.
hon säger att hon fryser det, eller något i den stilen, det är ett par månader sen. Jag bad iaf om att jag skulle ringa sedan när ja får hem mobilen.
Flera veckor går utan att något händer, deras förklaringar är att det är precis efter semestern, så de har mycket att göra. min tanke om det: "LOVA INTE SAKER ISÅFALL"
när det har gått 2-3veckor sen ja lämnade in mobilen, får jag hem en trevlig faktura om att jag ska betala för Abonomanget och mobilen jag har. 685kr! jag har varit berädd på att betala 300kr i månaden och jag skulle väldigt gärna vilja ha en mobil att betala för. Får sedan veta att det är för 2 månader, men jag har fortfarande inte min mobil.
allt detta resulterar i att jag försöker att få tag i Norrtäljes Ombudesman, vilken är helt omöjlig att fåtag på, Eftersom ja vill säga upp telenorabonomangen, och tänker inte betala den där fakuran.
Eftersom jag inte får tag på henne/honom, så blir det massor med prat med Internetbutiken. Sara, som försöker hjälpa mig med allt detta. hon börjar snacka om att de inte kan ta bort den där fakturan, att hon inte kan hjälpa de som hänt. Och jag vill då säga upp min kontrakt eftersom de inte har fullföljt det. Men de hon kan göra är att kreditera min faktura, vilket jag inte vill, för jag kan inte betala 685kr direkt, ja kan bara betala 300kr i månaden. Men sen erbjuder hon några högtalare och ett bluetoothheadset till mobilen. Värdet på dem borde uppkomma fakturan någolunda. Jag går med på detta eftersom ja tänker att jag nog kan sälja av dem på blocket och få ihop 600kr och betala för fakturan - Där gjorde jag ett fel jag kommer få ångra.
(att tillägga ang ovanstående text är att hon sa meningen: "Kan inte vi fixa detta, säger du upp ditt kontrakt")
Jag har fortfarande en bigass faktura att betala. (bigass för mig eftersom jag får 1100kr i månaden) några dagar senare ringer hon och berättar att jag kan riva fakturan. Tack! de va verkligen perfekt, nu är allt frid och fröjd, Jag gick vinnande ur det där som de ser ut just nu.
I oktober eller nov får jag hem en faktura och en fakturapåminnelse ang 685kr's fakturan. fakturan säger bara 75kr dvs var den krediterad. jag ringer till telenors kundtjänst och frågar varför, de säger att det sker automatiskt och att jag inte behöver bry mig om den fakturan. Eftersom de sa detta tänkte jag att de kanske lyckats kreditera mig, fast de tog bort den första fakturan, och tänker " i can live with that" några veckor senare får jag ett sms, men tänker att det säkert också är automatiskt i deras system.
Nu i Dec får jag hem en fakturapåminnelse igen. Ringer till kundetjänst som nu helt plötsligt och säger att de inte går att ta bort fakturor och inte förstår hur Sara kan ha sagt något sånt. Jag får nummeret till internetbutiken och pratar med Sara, hon säger:
-oj, men det är ju verkligen länge sen nu, jag tar och ringer till kundtjänst och kollar upp detta
hon ringer upp mig och berättar att fakturan inte vart borttagen, jag måste betala den och jag har fått tillbaka pengarna för den fakturan på de tidigare som vart krediterade. Men detta har inte jag fått veta något om, jag har varit totalt ovetande. Med tanke på att de t.o.m sagt på kundtjänsten när första påminnelsen kom ut att jag kan riva den!
Nu sitter jag här i December, med en faktura på 685kr. Tack telenor.
Och sara, jag hoppas dina barn blir blåsta av ett storföretag så att du får veta hur maktlös man är när ni sätter in med metoder ni inte berättar om bara för att komma undan stämning och liknande!
Eftersom de har betalat via krediteringen så kan jag nog inte sätta dit dem på att de inte genomfört kontraktet, mer eller mindre har dom gjort det.. Men inte på de sättet de sa till mig.
sista samtalet jag hade med sara berättade jag hur jävla mycket jag hatar deras företag, hur irriterad jag blir varje gång jag går in på en butik och ser deras fula jävla logo och 2 personer som står och lurar folk. Och att jag hoppas att hon skäms - detta gjorde jag mer darr på rösten eftersom ja bröt ihop sekunden efter sa hejdå kastade mobilen i sängen och ..som sagt, bröt ihop.
Snälla, för er egen och min skull. Köp inget från telenor.
hoppas in får se mer om detta, för jag kommer skicka in någon liknande berättelse till alla dagstidningar jag vet och program på tv. t.ex PLUS.
btw, rösta om telenor, bra eller anus.
over and out. -ditA
I augusti 2006 beställde jag en K800i(ni vet den flashiga Cybershot!, med 3.2megapixlar") ifrån Telenors internetbutik, på avbetalning, "300kr i månaden, ring för 200 av dem". Några dagar senare får jag hem den och är toktaggad på att få komma hem och starta upp den och leka.
När jag kommer hem sätter jag i simkortet och satte mobilen på laddning och startar. "Insert sim" jag blir paranoid och börjar fundera om något är fel på mobilen. Min far kommer då på att de kan vara så att man måste aktivera simkortet på hemsidan. Vi gör detta. Startar mobilen.
"Insert sim" Blir självklart jätte besviken, ringer till kundtjänst och de säger att de kanske bara är fel på simkortet, så de säger att de skickar hem ett nytt. Jag får hem det, aktiverar det inget händer i min mobil, samma gamla "insert sim". Det har förövrigt gått 3-4dagar sen jag fick hem min mobil. Jag ringer kundtjänst, de säger att ja ska åka till närmaste telenor butik och byta in den.
Eftersom vi har 7mil till närmaste telenorbutik ringde vi och frågade ifall detta va lugnt bara för att vara på säkra sidan.
Till vår förvåning säger de på denna butik att de inte byter in mobiler som är köpta från Internetbutiken. Ringer kundtjänst och frågar vad det är frågan om. De säger att de är mycket märkligt och får Nummeret till Internet butiken, och de säger att ja ska kunna byta in mobilen.
Så ja glider in till sthlm och på butiken säger de:
- Ja, det är så här att de har gått 7dagar sen du fick hem mobilen, så då kan vi inte byta den mot en ny. men vi kan skicka den på lagning.
(Tror jag räknade på det, de hade gått 6dagar och 23h-25h så visst, de hade nog gått 7 dagar .....precis)
Jag och min vän jag har med min blir irriterade, mest min vän, men ja lugnar ner honom, eftersom butiksbiträdet sa att de antagligen kmr ta ca4-5dagar. De frågade inte ifall jag ville ha en lånemobil, men min kompis gav de förslaget. Men jag avstod eftersom de sa att de bara skulle ta 4-5dagar, Sony ericsson är tydligen väldigt snabba när det gäller lagningar.
Jag åker hem med ett simkort och lägger undan det och väntar på att mobilen ska komma. ringer även till kundtjänst och ber de inaktivera mitt simkort eller något, eftersom jag inte kommer använda simkortet.
hon säger att hon fryser det, eller något i den stilen, det är ett par månader sen. Jag bad iaf om att jag skulle ringa sedan när ja får hem mobilen.
Flera veckor går utan att något händer, deras förklaringar är att det är precis efter semestern, så de har mycket att göra. min tanke om det: "LOVA INTE SAKER ISÅFALL"
när det har gått 2-3veckor sen ja lämnade in mobilen, får jag hem en trevlig faktura om att jag ska betala för Abonomanget och mobilen jag har. 685kr! jag har varit berädd på att betala 300kr i månaden och jag skulle väldigt gärna vilja ha en mobil att betala för. Får sedan veta att det är för 2 månader, men jag har fortfarande inte min mobil.
allt detta resulterar i att jag försöker att få tag i Norrtäljes Ombudesman, vilken är helt omöjlig att fåtag på, Eftersom ja vill säga upp telenorabonomangen, och tänker inte betala den där fakuran.
Eftersom jag inte får tag på henne/honom, så blir det massor med prat med Internetbutiken. Sara, som försöker hjälpa mig med allt detta. hon börjar snacka om att de inte kan ta bort den där fakturan, att hon inte kan hjälpa de som hänt. Och jag vill då säga upp min kontrakt eftersom de inte har fullföljt det. Men de hon kan göra är att kreditera min faktura, vilket jag inte vill, för jag kan inte betala 685kr direkt, ja kan bara betala 300kr i månaden. Men sen erbjuder hon några högtalare och ett bluetoothheadset till mobilen. Värdet på dem borde uppkomma fakturan någolunda. Jag går med på detta eftersom ja tänker att jag nog kan sälja av dem på blocket och få ihop 600kr och betala för fakturan - Där gjorde jag ett fel jag kommer få ångra.
(att tillägga ang ovanstående text är att hon sa meningen: "Kan inte vi fixa detta, säger du upp ditt kontrakt")
Jag har fortfarande en bigass faktura att betala. (bigass för mig eftersom jag får 1100kr i månaden) några dagar senare ringer hon och berättar att jag kan riva fakturan. Tack! de va verkligen perfekt, nu är allt frid och fröjd, Jag gick vinnande ur det där som de ser ut just nu.
I oktober eller nov får jag hem en faktura och en fakturapåminnelse ang 685kr's fakturan. fakturan säger bara 75kr dvs var den krediterad. jag ringer till telenors kundtjänst och frågar varför, de säger att det sker automatiskt och att jag inte behöver bry mig om den fakturan. Eftersom de sa detta tänkte jag att de kanske lyckats kreditera mig, fast de tog bort den första fakturan, och tänker " i can live with that" några veckor senare får jag ett sms, men tänker att det säkert också är automatiskt i deras system.
Nu i Dec får jag hem en fakturapåminnelse igen. Ringer till kundetjänst som nu helt plötsligt och säger att de inte går att ta bort fakturor och inte förstår hur Sara kan ha sagt något sånt. Jag får nummeret till internetbutiken och pratar med Sara, hon säger:
-oj, men det är ju verkligen länge sen nu, jag tar och ringer till kundtjänst och kollar upp detta
hon ringer upp mig och berättar att fakturan inte vart borttagen, jag måste betala den och jag har fått tillbaka pengarna för den fakturan på de tidigare som vart krediterade. Men detta har inte jag fått veta något om, jag har varit totalt ovetande. Med tanke på att de t.o.m sagt på kundtjänsten när första påminnelsen kom ut att jag kan riva den!
Nu sitter jag här i December, med en faktura på 685kr. Tack telenor.
Och sara, jag hoppas dina barn blir blåsta av ett storföretag så att du får veta hur maktlös man är när ni sätter in med metoder ni inte berättar om bara för att komma undan stämning och liknande!
Eftersom de har betalat via krediteringen så kan jag nog inte sätta dit dem på att de inte genomfört kontraktet, mer eller mindre har dom gjort det.. Men inte på de sättet de sa till mig.
sista samtalet jag hade med sara berättade jag hur jävla mycket jag hatar deras företag, hur irriterad jag blir varje gång jag går in på en butik och ser deras fula jävla logo och 2 personer som står och lurar folk. Och att jag hoppas att hon skäms - detta gjorde jag mer darr på rösten eftersom ja bröt ihop sekunden efter sa hejdå kastade mobilen i sängen och ..som sagt, bröt ihop.
Snälla, för er egen och min skull. Köp inget från telenor.
hoppas in får se mer om detta, för jag kommer skicka in någon liknande berättelse till alla dagstidningar jag vet och program på tv. t.ex PLUS.
btw, rösta om telenor, bra eller anus.
over and out. -ditA
Telenor
351 personer har röstat





