Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fuglesang gör bort sig

Postat av awskum den 13 December 2006, 16:21
241 kommentarer · 220 träffar
Jag tycker riktigt synd om Fuglesang faktiskt, innan han åkte upp sa han att han inte var spec rädd för att dö, det han var mest rädd för var att göra bort sig där uppe.

Det första han ska göra när han påbörjat rymdpromenaden är att skruva ut en skruv (jag antar att han har tränat på exakt detta flera hundra ggr innan), men så tar han fel skruv. Riktigt klantigt. Så hör man dom i kontrollrummet:

Houston - "Christer, eeh, that is the wrong bolt"

Christer - "Ofcourse it is"

Steg 2; skruva ut skruven 54 varv. Fuglesang skruvar då ut den 59 varv. Han har en varvräknare, hur fan kan man göra ett så "grovt" fel då?

Nu ligger han en bit efter den andra snubben som gör allt perfekt. Antagligen tänker han ta in lite tid genom att ta ett "gen hopp" utan ngn säkerhets grej, återigen får han en tillsägelse från kontrollrummet.

Efter detta gick jag och la mej, men jag läste i tidningen att han även tappade sin förlängningsarm till skruv maskinen (eller vad man kallar det) ut i rymden...

Änså säger alla medier att det gick perfekt utan några tabbar.

Bara jag som tycker att han tabbade sig ganska rejält?

Edit: Han i kontrollrummet påminde Christer precis när han började skuva (steg2) att det var 54 varv.

Eftersom så många säger liknande: "Gör det bättre själv då!!!"

Vill jag bara påpeka att jag inte tror att jag är bättre än Fuglesang på något sätt och tycker att han i övrigt gjorde ett bra jobb. Att jag kritiserar vissa saker betyder inte att jag inte tycker att resten av det han gjorde var bra eller att han inte skulle vara betydelsefull etc.

Tabbade han sig?

953 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

241 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 241 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..