Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dota guide.

Postat av cheaped den 5 December 2006, 16:39
32 kommentarer · 386 träffar
Jo, det är så här att jag tänkte göra en fortsättning på den föra guiden som var uppe här. Fast kanske lite mer informerande!

Vi kan börja med game modes:

-ap = all pick.

-ar = all random.

-arem = All random/easy mode. du får mer pengar och torn blir enklare.

-apem = Allpick/easy mode. du får mer pengar och torn blir enklare.

-apdm = Allpick/deathmatch. Du får börja med att välja en hero i början, sedan om du dör med den måste du välja ny hero. (kan ej välja samma) e.t.c

-ardm = Allrandom/deathmatch. Det är ungeär som -apdm förutom att det är random, så varje gång du dör får du ny hero.

Andra viktiga saker;

1. Försök att denie så mycket som möjligt, du kan skriva -cson för att se hur mycket creep kills och denies du har (Denies är när man dödar ett creep från sitt eget lag, för att kunna göra detta måste creepet har ganska lite hp)

2.Jag brukar alltid börja med ring of regernation på apem .Eller ring of health på arem, Så att du inte behöver gå hem och regga så du förlorar massor med exp.

3.Försök att gå fram och slå på creeps som har lite hp, så att du får pengar för creepet.

4. Försök att gå mitt som ranger eftersom du har fördel där och får mer pengar.

Nu till heroes;

Agility heroes: Som agility brukar jag oftast köpa PT (Power treads) efter jag har ring of regernation/health

Varje 7:e agility point ger 1+ armor.

Och varje agility point ger 1% AS (attack speed).

Agility heroes brukar ofta vara ganska snabba, men har dock lite hp. Slår snabbt, skadar mycket.

Strength heroes;

Som strength heroes brukar jag även köpa ring of health/reg.

Och sedan PT (power treads) eller Hand of midas, som är ganska bra för att farma pengar. Sedan brukar jag köpa 1-3 bracers som varierar på gubbarna. En bracer ger 3+ till agi och int attributes och 6+ strength som ger 60hp

Varje strength poäng ger 19+ hp. Och ökar HP reg med X.

Intillegence;

Som int hero brukar jag köpa ring of health/regernation och sedan Ring of Basilius. (För det behöver ni sobi mask och ring of protection.)

Varje poäng ökar DMG med 1+ och mer mana reg samt ökar mana med 13.

Items:

För power treads (PT) som finns i lvl 1 shop behöver du: Boots of speed och gloves of haste.

För bracers: Gauntles of strength och circlet of nobility

.

Äh pallar inte o sitta rada upp alla items så det här får räcka.

Annat smått o gott:

Alla lvls på shopsen står under namnet på NPC;N.

Om du vill lira lite mer seriöst än på public så kan du alltid köra Pickup, som du hittar på IRC kanalen #dota.pickup!

Skriv -cson så kommer det upp en liten ruta där du ser hur många creep kills/denies du har

-cs Så står det i chatten hur många creep kills/denies du har.

-MS får du se hur snabb din gubbe är (Movement speed) 552 är max med haste.

-MA så får du se vad dina fiender fick för hereos.

Sist men inte minst;

LÄMNA INTE GAMET FFS NI FÖRSTÖR FÖR ALLA!

Kommer säkert lägga lite edits hit o dit.

Allt för mej nu, Peace!
Föregående tråd
Nästa tråd

32 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 32 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..