1
Smeknamn på era datorer.
Postat av black_beauty den 19 Maj 2004, 00:22
2 414 kommentarer · 1 319 träffar
Har ni det ?
Min heter "Miss Dimension" kallas Missi och ibland "black beauty...
Mina barns heter Mister C. där c står för computer.
Den gamla som åkt ut nu hette Mister D. där d stod för dator.
Dom 2 före hade inga namn, eller smeknamn.
Vad heter/kallas era datorer för?
Jag tycker att alla mina olika datorer har olika personlighet.
Den jag har nu är typiskt "kvinnlig" i känslan.
Medans dom tidigare är/var maskulina.
Den här är svart o elegant, lite lat men effektiv, ibland lite lynnig men orkar mycket och länge.
Hon tjurar lite ibland men blir glad då jag köper nya delar till henne och tar glatt emot det jag stoppar i henne!
Datorer är som ett gift, att ladda saker är ännu "giftigare" och mer beroendeframkallande än något annat jag träffat på i livet....vilket är en del!
Jag fattar inte denna samlaranda som greppar tag i en som jag inte kan se inom andra delar av tillvaron(min egen då).
När jag vaknar på helgerna har jag ett sånt sug att gå DIREKT till datorn och slå på skärmen, men jag nästan skäms då jag knappt kan öppna ögonen eller orkar göra något annat direkt, så kan jag ÄNDÅ sitta vid datorn!
Pinsamt!
Sitter o käkar frulle och känner dragningen mot datorn starkare och starkare och ibland utan att jag ens märker hur så sitter jag där med kaffekoppen och en macka...!?
Känner ni igen det?
Inte arga öknamn när dom vart dumma utan snälla kärvänliga namn!
Min heter "Miss Dimension" kallas Missi och ibland "black beauty...
Mina barns heter Mister C. där c står för computer.
Den gamla som åkt ut nu hette Mister D. där d stod för dator.
Dom 2 före hade inga namn, eller smeknamn.
Vad heter/kallas era datorer för?
Jag tycker att alla mina olika datorer har olika personlighet.
Den jag har nu är typiskt "kvinnlig" i känslan.
Medans dom tidigare är/var maskulina.
Den här är svart o elegant, lite lat men effektiv, ibland lite lynnig men orkar mycket och länge.
Hon tjurar lite ibland men blir glad då jag köper nya delar till henne och tar glatt emot det jag stoppar i henne!
Datorer är som ett gift, att ladda saker är ännu "giftigare" och mer beroendeframkallande än något annat jag träffat på i livet....vilket är en del!
Jag fattar inte denna samlaranda som greppar tag i en som jag inte kan se inom andra delar av tillvaron(min egen då).
När jag vaknar på helgerna har jag ett sånt sug att gå DIREKT till datorn och slå på skärmen, men jag nästan skäms då jag knappt kan öppna ögonen eller orkar göra något annat direkt, så kan jag ÄNDÅ sitta vid datorn!
Pinsamt!
Sitter o käkar frulle och känner dragningen mot datorn starkare och starkare och ibland utan att jag ens märker hur så sitter jag där med kaffekoppen och en macka...!?
Känner ni igen det?
Inte arga öknamn när dom vart dumma utan snälla kärvänliga namn!