Kluringen:
Det är 3 män som sitter på rad(Alltså han som sitter längst bak kan se dom 2 framför och han i mitten kan se 1 framför sig etc...) och dom ska få 1 hatt på huvudet var, det går ut på att dom ska klura ut vad sin hatt har för färg och dom informerar männen att det finns 5 hattar, 3 vita och 2 röda och dom har 3 minuter på sig att svara.
Mannen som sitter längst bak svarar efter 10 sekunder att han inte vet vad han har för färg på sin hatt och mannen i mitten svarar efter 20 sekunder att han inte heller vet vad han har för färg på hatten och efter 2 minuter så svarar mannen längst fram "-jag vet vad jag har för färg på min hatt!"
Hur kan detta vara möjligt?
Ni får svaret efter att 30 personer har skrivit. :)
Svaret: Han längst bak vet inte eftersom att dom 2 framför har 2 vita hattar eller 1 röd och 1 vit och han i mitten om han skulle se en röd framför sig skulle han veta att han hade en vit genom att den längst bak sa att han inte vet och eftersom han i mitten säger att han inte vet så betyder det att han längst fram har vit hatt :)
Kul när alla dina polare drar om dig i typ 70-80 :PppPP
Varför trimma en moppe? Trimmar ni en moppe så blir det en LättMC..
Varför inte bara köpa en LättMC och glida omkring med utan bevis, blir ju samma böter för det, eller?
Hänvisar eventuella svar mot mig till www.vv.se