Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En klurifix

Postat av tnr den 21 November 2006, 17:57
44 kommentarer · 239 träffar
Kluringen:

Det är 3 män som sitter på rad(Alltså han som sitter längst bak kan se dom 2 framför och han i mitten kan se 1 framför sig etc...) och dom ska få 1 hatt på huvudet var, det går ut på att dom ska klura ut vad sin hatt har för färg och dom informerar männen att det finns 5 hattar, 3 vita och 2 röda och dom har 3 minuter på sig att svara.

Mannen som sitter längst bak svarar efter 10 sekunder att han inte vet vad han har för färg på sin hatt och mannen i mitten svarar efter 20 sekunder att han inte heller vet vad han har för färg på hatten och efter 2 minuter så svarar mannen längst fram "-jag vet vad jag har för färg på min hatt!"

Hur kan detta vara möjligt?

Ni får svaret efter att 30 personer har skrivit. :)

Svaret: Han längst bak vet inte eftersom att dom 2 framför har 2 vita hattar eller 1 röd och 1 vit och han i mitten om han skulle se en röd framför sig skulle han veta att han hade en vit genom att den längst bak sa att han inte vet och eftersom han i mitten säger att han inte vet så betyder det att han längst fram har vit hatt :)
Föregående tråd
Nästa tråd

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar