Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

IRC-ops

Postat av B-MaN den 17 Maj 2004, 01:10
39 kommentarer · 59 träffar
När man behöver hjälp med någonting på IRC så går man in i #help, vilket jag idag gjorde. Efter en lång väntan utan svar så vaknar en person och besvarar min fråga med följande fras: "no, fuck off". De jobbar ideelt med detta, alltså utan egen vinning. De måste inte svara på våra frågor. Men för att bli irc-op måste man besitta hög kunskap, både inom IRC och språk. Det verkar som att det finns en bristande punkt i kraven: "Du måste behandla folk som du själv vill bli behandlad". Hade jag istället bett den här personen att fara åt helvete när han frågade en fråga till mig då hade jag åkt på en G-line i veckor. Kontentan av detta är alltså att man ska knappast ha förhoppningar om rejäl hjälp, stackarna har får ju så många frågor att de inte orkar svara på de längre. Sen har jag märkt en otroligt konstig skillnad mellan IRC-ops och helpers, Irc-ops beter sig oftast som svin och tror att de, med all rätt, be en person på IRC fara åt helvete utan att drabbas av någonting eftersom att de är MAKTEN! Däremot helpers är som de låter hjälpsamma. Jag har då antagit att de når efter en IRC-op post så att de kan slippa svara på frågor och istället be folk fara åt helvete. Snälla quakenet rekrytera folk som har glimten i ögat och utan pinne i röven.

39 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 39 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..