1
Fängelsestraff i sverige?
Postat av bacjoa den 12 November 2006, 20:52
164 kommentarer · 379 träffar
Hej. Satt i bilen med min mamma & min syster förut och vi kom in på samtals ämnet Fängelsestraff i sverige.
Då berättade min mamma att min plastfarsas 2 jobbar kompisar har suttit inne. Den ena för mord, Han brände upp offret.
Kommer inte riktigt ihåg varför.
Den andra hade haft en företag där han hade fifflat med skatten. Han som hade fifflat med skatten fick väldigt mycke längre straff än killen som hade mördat en kille.
Hur kan man få högre straff för att fiffla med pengar än att mörda en människa?
Samma sak om en kille som hade våldtagit flera stycken 6-10 åriga tjejer. Han fick 2 år! HUR?
2 år är ju ingeting!
För att skapa en vettig diskussion:
vad tycker ni om sveriges fängelse straff? Har ni någon ni känner/känt som har suttit i fängelse? isf vrf & hur länge.
Då berättade min mamma att min plastfarsas 2 jobbar kompisar har suttit inne. Den ena för mord, Han brände upp offret.
Kommer inte riktigt ihåg varför.
Den andra hade haft en företag där han hade fifflat med skatten. Han som hade fifflat med skatten fick väldigt mycke längre straff än killen som hade mördat en kille.
Hur kan man få högre straff för att fiffla med pengar än att mörda en människa?
Samma sak om en kille som hade våldtagit flera stycken 6-10 åriga tjejer. Han fick 2 år! HUR?
2 år är ju ingeting!
För att skapa en vettig diskussion:
vad tycker ni om sveriges fängelse straff? Har ni någon ni känner/känt som har suttit i fängelse? isf vrf & hur länge.