Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Julmust

Postat av royahl den 5 November 2006, 00:19
26 kommentarer · 180 träffar
Nu är det såhär att jag undrar varför det blir så otroligt mycket skum när man häller upp ett glas julmust. Det är en gåta för mig, har letat på susning, google, wikipedia, dock utan resultat.. -_-

grämer mig över detta och kan inte sluta tänka på det.. Snälla fb:are, hjälp mig att lista ut hur det är!

Lite fakta om Julmust;

"Julmust är en mycket svensk, kolsyrad läskedryck även kallat läskeblask. Den är svart i färgen och mycket mustig i sin bubblighet och smak och liknar till utseendet svagdricka. Kallas vid vissa tider på året för påskmust"

* Det dricks ca 60 000 000 liter julmust varje år

* Drygt 45 000 0000 liter dricks i december

* 45 000 000 liter läsk är ungefärligen halva läskförsäljningen i december

* Coca-cola är den läskedryck som säljs mest i Sverige per år, men varje december förändras det.

Ursäkta eventuella stavfel etc..

#24 det kan vell inte bero på kolsyran? enligt mig så verkar det som om det är mindra kolsyra i julmust än i coca-cola då coca-cola fräter och bubblar mycket mer i munnen när man dricker det. Vad tror ni andra?

Julmust FTW?

100 personer har röstat

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..