Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

USA's Våld

Postat av Gynekologen. den 12 Maj 2004, 20:40
216 kommentarer · 85 träffar
Såg en mycket bra dokumentär i skolan vars namn är "Bowling for Columbine", den handlade om 2 elever som gick på Columbine skolan och som blev skjutna där för några år sen och dom klarade sig fast den ena killen sitter i rullstol nu, tyvärr så dog det runt 20 st :\ och jag undrar varför USA är så våldsamma av sig? Det är en mycket intressant fråga imo.

Runt 11 000 människor skjuts ihjäl i USA varje år och det är helt sjukt, Japan har bara runt 60 stycken som skjuts ihjäl varje år.

Många skyller på Tv-spels våldet och alla Actionfilmer och Marilyn Manson.

Men hela världen har väl tillgång till Tv-spel, Actionfilmer och Marilyn Manson? Eller?

I filmen så intervjuade dom en kille som sa att USA's historia bakom sig är mycket våldsammare än alla andras, då menade han att den är våldsammare än Tysklands, men jag tror nog Tyskland har en våldsammare historia bakom sig än vad USA har? :)

Vad tror ni det beror på att det dödas så vilt i USA?

EDIT : Jag vet att det är lagligt att med vapen i USA men det är inte speciellt svårt att få tag i en pistol här i Sverige heller, det är ju inte bara pistoler man kan andvända för att döda någon, det finns knivar och rep etc. Det är iofs lättare att döda någon med pistol men det är just dödssiffran jag reagerar på, hela 11 000, det är mycket.
Föregående tråd
Nästa tråd

216 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 216 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..