Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny viktmetod? Drick vatten!!!

Postat av :-) den 4 November 2006, 14:48
64 kommentarer · 410 träffar
Har tänkt på en sak ganska länge nu. Det är så här, borde vatten kunna få en att tappa i vikt? Läs vad jag har att säga innan ni kommenterar tack.

Det första jag tänkte säga är att man ska inte äta mindre. Nej man ska äta som man alltid brukar, men man ska ha med sig en vattenflaska och försöka dricka så mycket man kan. Låt mig berätta hur jag tänker.

Vattnets funktion i kroppen är bland annat att hjälpa till med magsmältningen och svalka kroppen ect. Dricker du för mycket vatten kissar man bara ut det, enkel. Det vet alla. Men vad händer med vattnet där imellan. Du klunkar i dig vätskan som rinner ner i magsäcken. De flesta föredrar kallt vatten, det är naturligtvis detta du ska dricka för att hålla vikten. För i magsäcken går det åt massvis med energi för att värma upp detta kalla vatten. De flesta har varit med om att när man är lite småtrött. Kanske har sprungit eller tränat, så efter man har ätit så börjar man frysa och bli jättetrött. Det är för att mängder med engergi går åt för matsmältningen, du får dock igen denna energi genom maten.

Men ni som tränar mycket har kanske hört att ni ska dricka ljummet vatten under match istället för iskallt. Det är samma princip, det går åt massa energi för att värma upp det kalla vattnet jämfört med ljummet. Trots att det kalla svalkar mer så orkar du mer om du dricker vattnet ljummet.

Men det vi har fått klart för oss är detta, för att värma upp vattnet krävs väldigt mycket engergi av kroppen. Förbränningen kommer öka, och låt oss då fråga. Vilket är kroppens viktigaste energikälla? Jo det är från fettet. 60 % av vår engergi kommer från fettet. 1 gram fell ger dubblet så mycket engergi som ett gram socker. Detta är fakta.

Alltså borde mer drickande av vatten öka förbränningen och vi håller vikten eller kanske till och med tappar i kilo.

Är jag helt vimsig eller låter det någorlunda rätt det jag säger? har ni läst om detta någonstanns så länka. Vill veta. Vad tycker ni? Skulle det fungera?

Diskutera fritt runt ämnet!
Föregående tråd
Nästa tråd

64 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 64 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..