Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Systembolaget! HJÄLP!

Postat av hunbun den 26 Oktober 2006, 22:53
19 kommentarer · 1 215 träffar
Okej, nu är det såhär va. att jag och några kompisar kom på det att man borde dra på sig ett realistiskt lösskägg, annorlunda kläder osv, så att man ser äldre ut, för att lyckas handla på systemet utan legg. Eftersom jag är den som ser äldst ut osv i gänget, så blev det självklart jag som får bli utklädd och gå in.

vad jag nu behöver eran hjälp till är följande: Kan jag råka illa ut för detta? bryter jag på nått sett mot någon lag? vad gör jag om dom kommer på mig?

Kan väl tillägga att vi ser det som en kul grejj, inte ett desperat försök att fixa alkohol.

EDIT: Inget kan alltså hända om dom ser att jag har lösskägg på mig, och kallar dig vakt och hela köret?

EDIT2: Okej! idag genomfördes planen! här kommer historien!

Vi gick alltså efter skolan hem till en kille och började gör mig i ordning. Jag hade först ett 5 minuters samtal med polisen, där jag berättade om vad vi skulle göra. Jag sa dock att jag gjorde ett skolarbete, och därför ställde frågorna. jag sa aldrig att jag skulle genomföra det, eller vart det skulle ske isånnafall. Dom kom fram till att jag inte bryter mot någon lag. Maskeringslagen gällde inte. Det var inte olagligt att gå in maskerad på systembolaget, och det var inte olagligt för mig att försöka fråga. det var endast dom som skulle hamna i knipa om dom sålde till mig.

Lösmustaschen sattes alltså på. lika så polisonger och lite skägg. Jag hade på mig ett par glasögon för att dölja "dom ungdomliga ögonen ;)" och för att få en mer sofistikerad look, samt en kappa.

Jag började med att prova om det ens skulle hålla till att få köpa tobak. visst, många affärer säljer tobak till ungdomar, men inte under "rusningstid". det var fullt i affären, både i kön och runt om. detta är även en affär som är hyffsat känd för att inte sälja. Jag fick utan problem köpa 2 dosor snus.

med modet uppe gick jag sedan på systembolaget. Ingen verkade misstänksam överhuvud taget. I Kassan gick allt bra, "är det 3 kassar där?" frågade hon, och knappade in allt. MEN! hon i det sista frågade hon mig om jag hade legitiomation, och jag sa att jag tyvärr glömt det i bilen 8-) hon sa snällt och hon kunde låta det stå kvar vid disken medans jag gick och hämtade det!

VAD GJORDE JAG DÅ FEL?

Jag tror inte det var att hon inte trodde att jag var tillräckligt gammal. snarare brukar dom fråga om legg på dom som är yngre, därav jag. Jag tror även att jag gick in och köpte "fel sak", jag såg ut som en som var ute efter att köpa en flaska whiskey tillexempel. jag försökte med ett flak öl.

Även om vi misslyckades med en del, så var det ändå en jävligt rolig grej! :D

Mvh, Joachim
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..