Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Evolution, HJÄLP!

Postat av spexxL den 10 Maj 2004, 16:40
17 kommentarer · 131 träffar
Fick inte något svar på min förra tråd om evolution efter att jag ställt en ny fråga, så jag skapade en ny tråd, hoppas ingen tar illa upp av detta och ägnar sin energi på att försöka besvara mina funderingar så bra som möjligt :)

En mutation är en ärftlig förändring av gener och kromosomer. Vid en genmutation är det några av genens byggstenar som påverkats, några kan ha försvunnit, några nya har skapats eller så har de byts ut.

I och med detta så förändras arten, det behöver inte betyda någonting drastiskt i dess utseende, men det sker ändå en förändring.

Exempel:

Ifall det sker en mutation med en individ, de två "föräldrarnas" avkomma får ändrade byggstenar i dess gener och är därför lite olik dom. Ifall denna individ senare fortplantar sig med en annan individ, som inte har gått igenom samma mutation, avkomman av detta blir därför en blandning.

Frågan är då alltså, är detta en evolution?

Tack på förhand :]
Föregående tråd
Nästa tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..