Vilka är det mer en jag som har problem med comhem?
Har själv haft det över en vecka nu.
Problemet för mig är att, Internet blir sjukt segt går knappt att öppna sidor ibland dör det typ 15-20 sek, går inte att spela cs för får grymma fryslagg var femte sekund. Lossen hoppar till typ 50-100 och choken med.
Internet fungerar prima tidigt på dagarna och sent på kvällarna verkar som det blir överbelastat eller något.
Har hört massor från uppsala trakten som har samma problem är det lika för alla comhem användare?
ringde till supporten men dem säger bara, nej vi har inga problem jusst nu och kan inte se att du har det heller..
ALLA SOM HAR PROBLEM MED DET RING IN OCH KLAGA SÅ DEM FATTAR ATT NÅGOT ÄR FEL!!!
jag har comhem medium, 8mbit/s nedströms och 1uppstöms
btw, ska få 24mbit snart fast det lär ju knappast bli bättre än vad det är atm ;< men hoppas kan man ju...
som blåser er på tid o pengar!" :P
Hur menar du?
"Jag har alltid haft problem med comhem. Jag har haft comhem i cirka 3-4 år har aldrig haft problem, hade 0.5 först inga problem, sen 8mbit inga problem."
Har lite svårt att förstå om du haft problem eller inte.
Men nu är det såhär att jag har comhem 24mbit och jag kan absolut inte ladda ner i den hastigheten och min uppkoppling "dör" hela tiden.
Comhem är sämst!
EDIT: Fast ja ska byta till TELIA ist
För nu blir ja osäker på att skaffa de när ni skriver att de bara är skit typ:D
Ringde till dem och klagade. Men, får se vad som händer.
alla som har detta problemet byter internetleverantör. Många företag
bryr sej inte alls så länge dom känar pengar. Byt och dom kommer
märka att något är fel, åså får du ju antagligen en bra uppkopling med dom du byter till.
Om alla byter så får kanske comhem lida lite för sin sughet och
värdelöshet.
www.tptest.se version 3.14
Kör det vid tre olika tillfällen och skriv ned
TCP IN TCP UT
UDP IN UDP UT
Sen pingar du någon hemsida som är snabb vid tre olika tillfällen
text ping www.comhem.se
Får du kassa TCP värden men bra udp är det mycket kolisioner i ditt hemmanätverk och en ny nätverkskabel kan vara på tiden att införskaffa sig :) kan ju även vara så att din koax kabel är kass..Men det har jag svårt att tänka mig iom att du säger att det funkar bra på kvällar. Men kör tptest. Ring och felanmäl. Har du inte gjort tptest kommer du inte långt kära vän :)
Hade rikigt tur att de fixade sig ida för ja spelade Nation Cup mot Nederländerna i CodUo (vet att de är ett CS forum men vi vann iallafall 21-14 till sverige)
Tack till alla som har skivit i denna tråd utan oss alla hade dom inte fattat att de hade behövts fixa.
suporten säger att dom inte har med tcpi/ip att göra, tex min tcpi/ip blir kass på kvällarna jag har 24/8 vanligtvis, men på kvällnrna kan jag få kanske 10mbit ner och kansek 3 upp udpen prukar vara ganska stabil.
fråga hur kan tcpi/ip va dålig men inte udpen och vad kan det bero på?
OT; japp, funkar prima 3 kvällar i rad nu =)
*edit* samma skit igen =(
#146:
WebSTAR EPC2203
Hardware Version 1.1
Software Version epc2203-E10-5-v202r1257-060605
#140 har ingen koll vad han snackar om...
edit #134 , har du bra udp men dålig tcp så har du packetloss som förmodligen ligger hos dig i ett ev nätverk.