Nazister hindrar gratisåkare(snyltare)
Vill höra vad ni andra tycke rom detta om vi nazister gjorde rätt. Vi har länge suttit och blivit arga på att folk hoppar över spärrarna när de ska åka tunnelbana eller pendeltåg i stockholm, de bord eju betala månadskort som alla andra tycker vi nu åkte vi ut till diverse stationer och hindrade folk ifrån att planka. Vi valda rinkeby och tensta för att det enligt sl är många plankare på dessa ställen. OBS det har ingen med ras att göra att vi valde de stationerna. Anyway det gick ganska bra, vi hindrade en hel del pojkspolingar men sen gick tydligen ryktet att vi stog där så det kom kanske 50 pers och skulle bråka så du sprang vi '(vi var bara 10 ungefär). Sen på söndagen tog vi med oss batonger och peppar spray och bytte station till tnsta och då gick det bättre. Vi brottade ner och tog fast ett par stycken och ringde på polisen som fick komma och ta dem, någon slog vi med batongen också när han vägrade lyda våra order att gå tillbaka och betala.
Vi gör detta på vår fritid för att uppeärtth¨ålla lag och ordning. Var många laglydiga personer som tackade oss och önskade att vi skulle komma tillbaka.
Eftersom det ständigt hetsas mot nazister i medier så håller de tyst om en sån här sak bara för att vi skulle få positiv kritik av folk. Därför skriver jag här plus att jag vill höra vad alla ni gratisåkjare tycker om att folk hindrar er ifrån att snylta i fortsättningen.
#2 kul! varför? :)
Hade jag valt, finns mer jobb att hämta där.
så står det om datateknik på KTHs hemsida, så det vet jag faktiskt inte :P
#8 jo kanske, men finns inte riktigt brist på jobb i datasektorn afaik.
Samma årskurs som mig (2010) här på LiU tror jag har mindre än 5 tjejer på 300 pers.
Många otäcka kufiska typer med både hästsvans och skägg!
Som ind.ek slåss du om ungefär samma yrken som civilekonomerna i många fall.
ind.ek har brudar, det har inte datateknik, datateknik har mer data-inriktade kurser, vad känner du mest för =))))?
visst
///nörd
i de andra ingenjörsutbildningar får du spetskompetens. inom maskinteknik har du främst endast kompetens inom maskinteknik. liknande med datateknik.
ind. ek. är mer allround med möjlighet till inriktning i det man intresserar sig för.
se över dina val igen
Däremot så får du vara medveten om att programmerandet bara är en del av utbildningen, antagligen ganska mycket mindre än man tror när man börjar, åtminstone när du tänker dig en civilingenjörsexamen.
På Ind. Ek så finns det Fantastiska möjligheter om man är en oerhört ambitiös student att bli uppfångad tidigt. Men man kan ju dessutom kombinera och läsa en industriell ekonomi-utbildning där du profilerar dig mot data, eller en datautbildning där du profilerar dig åt andra hållet.
Däremot förstår jag inte KTH-valet för fem öre. Men ja, det har ju inte jag något med att göra :-)
Förstår absolut inte folk som väljer program utifrån något annat. Ingen som tvingar dig att umgås med dom i din klass (Jag umgås med typ 5 av 30 från min klass), resten är från andra utbildningar.