1
MRT.exe trojan eller microsoft program
Postat av smb den 16 Oktober 2006, 20:08
7 kommentarer · 5 941 träffar
Hej
Jag tittade lite i mina mappar o tänkte rensa lite sen märkte jag en mapp som heter 0320103000b99 eller något liknade.
När jag öppnade den så såg jag en fil som heter MRT.exe då sa jag wtf och blev orolig eftersom min farsa hade nyss råkat ut för en trojan.
Så jag uppdaterade mitt virus program och startade en virus scan
efter ca 30 min så blev det klart och den hade inte hittat några virus.
Blev då fundersam och kollade i min system 32 mapp där de brukar sitta, där såg jag den här filen igen MRT hette den bara.
Så här står det på beskrivningen:
Beskrivning: Microsoft Windows Verktyget Borttagning av skadligt programvara
Företag: Microsoft Corporation
Filversion: 1.21.1628.0
Skapad: 2005-05-11 20.59
Storlek: 9,19 MB
Min farsa försökte ta bort dom här trojarne och tömde papperskorgen, men de kom tillbaka efter att han hade startat om datorn, på hans dator alltså.
I min andra hårddisk där jag hittade denna mysko mapp, jag raderade den och tömde papperskorgen sen startade jag om datorn, den kom inte tillbaka.
Nu vågar jag inte radera MRT som ligger i min system 32 mapp.
Jag Googlade MRT.exe och det kom då en sida där det stod att MRT var ett microsoft program som skyddade datorn och att man inte ska ta bort den.
Sen gick jag till en annan sida där visade dom vilka program och sånt för att ta bort det här MRT.
Nu är jag osäker och vet inte vad jag ska göra.
Mitt virus program (Symantec Antivirus) hittar ju inga virus i datorn.
Tacksam för hjälp.
Jag tittade lite i mina mappar o tänkte rensa lite sen märkte jag en mapp som heter 0320103000b99 eller något liknade.
När jag öppnade den så såg jag en fil som heter MRT.exe då sa jag wtf och blev orolig eftersom min farsa hade nyss råkat ut för en trojan.
Så jag uppdaterade mitt virus program och startade en virus scan
efter ca 30 min så blev det klart och den hade inte hittat några virus.
Blev då fundersam och kollade i min system 32 mapp där de brukar sitta, där såg jag den här filen igen MRT hette den bara.
Så här står det på beskrivningen:
Beskrivning: Microsoft Windows Verktyget Borttagning av skadligt programvara
Företag: Microsoft Corporation
Filversion: 1.21.1628.0
Skapad: 2005-05-11 20.59
Storlek: 9,19 MB
Min farsa försökte ta bort dom här trojarne och tömde papperskorgen, men de kom tillbaka efter att han hade startat om datorn, på hans dator alltså.
I min andra hårddisk där jag hittade denna mysko mapp, jag raderade den och tömde papperskorgen sen startade jag om datorn, den kom inte tillbaka.
Nu vågar jag inte radera MRT som ligger i min system 32 mapp.
Jag Googlade MRT.exe och det kom då en sida där det stod att MRT var ett microsoft program som skyddade datorn och att man inte ska ta bort den.
Sen gick jag till en annan sida där visade dom vilka program och sånt för att ta bort det här MRT.
Nu är jag osäker och vet inte vad jag ska göra.
Mitt virus program (Symantec Antivirus) hittar ju inga virus i datorn.
Tacksam för hjälp.