1
Tjejspel
Postat av Inka den 15 Oktober 2006, 23:51
16 kommentarer · 538 träffar
hej, läste nyss i en forumstråd ang hur många tjejer det är som spelar spel egentligen.
Min teori till att det inte är så många tjejer som spelar är att det faktiskt inte görs så många (eller nästan inga) spel som är riktade till/för tjejer...
De flesta spelen som utvecklas idag och lanseras är baserade på att man ska föra ett krig, döda, skjuta spränga etc... (FPS, Strategi, men även i många RPG)
Dessa saker har länge klassats som just typiska killsaker...
Nu till saken.
Finns det typiska tjejspel? (och säg inte Sims nu, för jag vet mins lika många killar som spelar det...)
Vad skulle ett tjejspel tänkas vara och vad skulle det gå ut på?
Eller: Vilket spel tror ni tjejer spelar mest (okej, här kommer SIMS in i bilden igen...)
ha det gött...
gl & hf ^^
Min teori till att det inte är så många tjejer som spelar är att det faktiskt inte görs så många (eller nästan inga) spel som är riktade till/för tjejer...
De flesta spelen som utvecklas idag och lanseras är baserade på att man ska föra ett krig, döda, skjuta spränga etc... (FPS, Strategi, men även i många RPG)
Dessa saker har länge klassats som just typiska killsaker...
Nu till saken.
Finns det typiska tjejspel? (och säg inte Sims nu, för jag vet mins lika många killar som spelar det...)
Vad skulle ett tjejspel tänkas vara och vad skulle det gå ut på?
Eller: Vilket spel tror ni tjejer spelar mest (okej, här kommer SIMS in i bilden igen...)
ha det gött...
gl & hf ^^
Vilken typ av spel innehåller mest våld enligt dig?
48 personer har röstat