Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gjorde jag rätt som misshandla honom?

Postat av Litsor_Skilsor den 10 Oktober 2006, 01:23
403 kommentarer · 400 träffar
Idag när jag var och skulle handla så var det någon som hade bundit fast sin hund utanför affären i kopplet som man brukar göra. Dety var en såndär fin liten hund som många kändisar har. Anyway ser att två ungar i kanske 7 års åldern stor och kastar sten mot hunden så jag går fram och örfilar den ena och säger åt dem att sluta. De gåpr iväg lite nedstämda minst sagt, går in och handlar, när jag kommer ut ser jag att de står där igen men nu håller de på och drar hunden i svansen och såna saker.

Hatar folk som plågar djur så jag vet knappt vad jag gör när jag springer fram och trycker in en spark i ansiktet på den ena ungen. Han flyger som en vante. Står sen där och vaktar hunden så att ingen ska kunna skada den tills ägaren kommer. Efter 10 minuter kommer storebror, farsa och några andra, ungen har tydligen varit och hämtat hela släkten. Farsan börjar skrika och gorma om att man inte ska slå de som är mindre. Jag kontrar med att säga att ungen inte har någon rätt att plåga en hund och att han får lära sig det den hårda vägen om han inte fattar.

Farsan trodde troligen att jag skulle be om förlåtelse och backa, först blir han helt paff men sen försöker han slå mig, jag parerar/blockerar slaget och kontrar rakt på näsan på honom. Kompisen har bnu kastat sig på mig och försöker hålla fast mig och de andra 3-4 börjar komma mot mig. Jag skakar av mig ungen och tänker att nu måste jag göra nått om jag inte vill dö på kuppen. Kommer på att jag har en kniv i kängan och drar upp den och skriker som en galning "KOM IGEN DÅ FÖR FAN!" med kniven i handen. När de ser det så backar de.

Jag tycker i efterhand att jag gjorde helt rätt. Ungar har ingen rätt att plåga försvarslösa djur och fattar de inte det så tycker jag att de ska ha ett knäckt näsben eller liknande så kanske de fattar. Att farsan skulle slå mig betyder ju att han stöder att barn ska få plåga djur och då förtjänar han samma behandling han. Vad tycker ni om detta? Hur hade ni handlat och har ni varit i liknande situation.

Såhär i efterhand så vet jag att jag hade huggit någon med kniven om de hade gått på mig igen, kändes som att det var liv och död och att jag häldre dödar dem och låter de döda mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

403 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 403 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..