1
Svetsblind :S
Postat av AdamNittio den 5 Oktober 2006, 18:17
40 kommentarer · 3 775 träffar
Tjena, går första året på gymnasiet. Går I-TEK , det är verkstads kan man säga ifall någon inte vet vad I-TEK är.
Men iallafall så fick vi börja svetsa igår och även svetsat idag.
Nybörjare som man är, måste man givetvis titta när man ska "tända".
Det är ju inte bra och titta in i en svets för mycket, har tydliget gjort det, har ruskigt ont i ögonen, känns nästan som att det är sant i ögonen, mina polare säger att jag har blivit svetsblind och jag tror jag kommer ha svårt att sova med detta besvär!
Någon som vet hur man kan göra för att lindra lidandet, T.EX droppa linsvätska i ögonen eller liknade.
För att skapa en diskution har du blivit svetsblind någon gång?
#1 PINN svets hela dagen igår, 45 minuter MIG-MAG idag.
#6 Klart man använder svetshjälm, men det finns ju en liten "lucka" under själva skyddet den kollar jag i när jag ska tända så jag prickar vars jag ska svetsa!
EDIT: Min polare fick det när han sommarjobba, han säger att det går över på 1-2
dagar..
Vi använder svetshjälmar
_____
|____|
Men iallafall så fick vi börja svetsa igår och även svetsat idag.
Nybörjare som man är, måste man givetvis titta när man ska "tända".
Det är ju inte bra och titta in i en svets för mycket, har tydliget gjort det, har ruskigt ont i ögonen, känns nästan som att det är sant i ögonen, mina polare säger att jag har blivit svetsblind och jag tror jag kommer ha svårt att sova med detta besvär!
Någon som vet hur man kan göra för att lindra lidandet, T.EX droppa linsvätska i ögonen eller liknade.
För att skapa en diskution har du blivit svetsblind någon gång?
#1 PINN svets hela dagen igår, 45 minuter MIG-MAG idag.
#6 Klart man använder svetshjälm, men det finns ju en liten "lucka" under själva skyddet den kollar jag i när jag ska tända så jag prickar vars jag ska svetsa!
EDIT: Min polare fick det när han sommarjobba, han säger att det går över på 1-2
dagar..
Vi använder svetshjälmar
_____
|____|