Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Maud Olofssons förslag till regeringen!

Postat av FriggZell den 4 Oktober 2006, 11:31
10 kommentarer · 163 träffar
Hej!

Till att börja med - jag vet att många i det här forumet inte bryr sig så mycket om politiksnack och är här för att läsa counter-strike-artiklar. Ni undanbedes. Jag vill ha personer med ett någolunda intellekt och kompetens i frågan.

Problemet:

Maud Olofsson vill ha hälften kvinnor i regeringen. Det tycker jag är så fruktansvärt fel så det är helt sanslöst. Det går emot allt vad jämställdhet står för. Jag tycker att de mest kompetenta individerna med en sund samhällsinställning ska styra detta land. Att sätta hälften kvinnor i regeringen bara för att dom är kvinnor är fruktansvärt orättvist. Det ska inte handla om kön - det ska handla om kompetens och förmåga att styra ett samhälle mot ett bättre Sverige. Sen om det är en man eller kvinna spelar ingen roll.

Jag skulle till och med kunna sträcka mig till att jag tycker att det är kvinnoförnedrande. Om jag hade varit kvinna hade jag velat sitta där för vad jag KUNDE och inte för vilket kön jag hade varit. När de tycker att 50% av regeringen ska vara kvinnor pågrund av KÖNET så är det fan höjden av diskriminering.

Jag är för jämställdhet och jag tycker verkligen inte att detta är rätt väg att gå.

Det bästa vore väl att ha en folkomröstning om vilka som skulle sitta i regeringen, och styra detta land. Det hade varit rättvist. Ifall lika många kvinnor som män röstade fram personerna så hade det varit rättvist.

Nej, jag förstår verkligen inte. När alla börjat se kvinnor/män som individer och inte privilegiar någon för könet har vi uppnått jämställdhet. Detta förslaget är ett steg bakåt.

Är en kvinna bäst - så ska hon ha platsen/jobbet/befattningen.

Är en man bäst - så ska han ha platsen/jobbet/befattningen.

Oavsett kön.

Det ska vara:

Lika arbete - lika lön.

Bättre arbete - bättre lön.

Sämre arbete - sämre lön.

OCH INTE:

Kvinna - sämre lön.

Man - bättre lön.

Upp till diskussion:

Hur ser ni på det hela?

Är du feminist?

46 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar