1
MEDIAkunskap
Postat av kzzpzz den 2 Oktober 2006, 20:50
2 kommentarer · 138 träffar
Tjo ! Har en liten läxa till imorgon. Jag har gjort den, den ska vara kortfattad, men jag känner ändå att jag kan lägga till mer. Speciellt genom att resonera mer.
Så här står det.
"Hörnstenarna i den svenska tryckfrihetsförordning är
* Offentlighetsprincipen
*Meddelarskyddet
*Förbudet mot censur
*Den ansvarige utgivarens speciella ställning
*Tryckfrihetsprocessen
"Beskriv vad dessa punkter innebär. Försök också att beskriva varför varje punkt är viktig men resonera kring vad som eventuellt kan vara problematiskt"
Just det sista jag skrev är det jag behöver hjälp med om några vänliga själar har kort tid och kan hjälpa till..
Jag har skrivit vad alla betyder och även resonerat kort, men känner att jag ändå vill ha mer.
Vad är eran syn på dessa punkter? Vad är problematiskt med t.ex meddelarskyddet? Vad är positivt / negativt med dessa punkter ?
Tack ..
Så här står det.
"Hörnstenarna i den svenska tryckfrihetsförordning är
* Offentlighetsprincipen
*Meddelarskyddet
*Förbudet mot censur
*Den ansvarige utgivarens speciella ställning
*Tryckfrihetsprocessen
"Beskriv vad dessa punkter innebär. Försök också att beskriva varför varje punkt är viktig men resonera kring vad som eventuellt kan vara problematiskt"
Just det sista jag skrev är det jag behöver hjälp med om några vänliga själar har kort tid och kan hjälpa till..
Jag har skrivit vad alla betyder och även resonerat kort, men känner att jag ändå vill ha mer.
Vad är eran syn på dessa punkter? Vad är problematiskt med t.ex meddelarskyddet? Vad är positivt / negativt med dessa punkter ?
Tack ..