jag tycker det är tragiskt hur mycket alla röda männiksor klagar över maktskiftet i sverige!
Jag har sett många trådar och bloggar och dyl om att Sverige kommer att gå under nu men ingen har några som helst belägg för det!
Den blå... Eller den borgeliga sidan satt bannemig aldrig och gnällde när det var röd makt i sverige. Väldigt barnsligt av er att inte kunna acceptera något nytt, att inte ens vara beredda att försöka. Allt låter bara som ett "helvete som aldrig kommer funka" För att citera en blogg från aftonbladet.
Obs dock att inte alla tycker såhär, men på tok för många!
Bli inte så arg på barn, dem vet inte bättre. Det är därför vi borde öka röstålder till 20+.
Nej för högern har Aldrig klagat över arbetslösheten. De har Aldrig klagat på vårat rättssystem. Eller på polisen. Aldrig.
det e bara folk som redan är rika som blir rikare..
"#180 Socialliberalen
2006-09-26 08:05
Som vanligt ser jag förvirrade 14-åringar som skyller 90-talskrisen på borgarna.
Detta är en vanlig lögn som brukar användas i debatter.
Krisen under 90-talet var en direkt följd utav Socialdemokraternas ekonomiska politik, det har man till och med erkänt själva:
http://www.aftonbladet.se/vss / nyheter/story/0,2789,47004,00. html
En professors rapport om ämnet:
http://www.jonung.se/files/pdf /KronfalletSomSkakadeSverige.p df
"Krisens rötter går egentligen längre tillbaka i tiden än till den första regeringen Ingvar Carlsson. De utvecklades redan under 1940-talet i skydd av valutaregleringen och växte sig starka under 1950- och 1960-talet med nya kontroller över räntor och kreditflöden. När Sverige till slut - senare än övriga västländer - avreglerade sina finansiella marknader skulle åtgärder som dämpade efterfrågan ha vidtagits samtidigt. Dessa kom aldrig till stånd, vilket framgår klart i de memoarer som Bengt Dennis och Kjell-Olof Feldt har publicerat.
Att lägga skulden på den borgerliga regering som ärvde den tidsinställda finansiella bomben när den kom till makten hösten 1991, är att maskera de långsiktiga drivkrafterna bakom krisen. Ingen regering, hur kraftfull den än må vara, kan på mindre än ett år skapa en så djup nedgång som 90-talskrisen. Det behövdes snarare 50 år, först med hårda finansiella kontroller och sedan med avreglering kombinerad med högst expansiv politik, för att få till stånd de obalanser som gav oss den djupa 90-talskrisen och kronans fall."
Så där, nu har vi rett ut det här."
http://www.fragbite.com/?threa dID=293774 Kommentar #180
Förövrigt tror jag på ett blått Sverige :)
sen har dom tagit bort att man får rabbat ju dyrare ett läkemedel är. tex om något kostar 3000 så betalar staten en viss procent osv.
sen tog dom bort lagförslaget om LAS. sen sa dom först att alla medelochlåg inkomsttagare skulle få 1000 kr mer i plånboken. men nu ändrade dom så att i ett hushåll så får man 1000 mer i plånboken. och det blir ju bara 500 om man är 2. så där ljög dom.
KANSKE FÖR ATT BORLIGA SUGER?
Dom vet säkert att röd makt är bättre för alla, men dom själviska idioterna vill göra det bättre för sig själva och sina lidingö kompisar.
#4 bra sagt.
Jag kommer också ge dom en chans men jag förstår många som verkligen inte vill ha borglig regering. Om du läser igenom alla deras förslag på vad som kommer hända i sverige så kanske du förstår. Du får sätta dig in i andras possition också.
Snacka med dina föräldrar om sånt här istället...du verkar ju bara bli upprörd av XKillerx.swes kommentarer.
Och hur är det tänkt att de som inte får jobb ska klara sig? A-kassan är inte så hög som det är nu. Om den ska sänkas blir det svårt för många arbetslösa att klara sina räkningar. Människor är inte arbetslösa för att de är lata, utan för att det inte finns tillräckligt många jobb. Med den stress och oro som arbetslöshet medför förstår jag inte hur någon kan påstå att det är bekvämt att vara arbetslös.
Är man inte född med silverskeden i munnen har man anledning att oroa sig för framtiden. Det är därför "alla röda människor klagar över maktskiftet". Det är ren självbevarelsedrift!
Båda är så jävla lika ändå
Ja så hoppas jag att det kommer bli!
[ironi]
Det va väll i stort sätt det enda dom gjorde? :)
Ja tycker det ska bli intressant att se va som kommer bli annorlunda och eftersom jag utbildar mig till fastighetsmäklare så blir det ju fint om dom tar bort fastighetsskatten :]
Annars brukar ni vara väldigt snabba att dra upp "Ni vet hur det gick sist"
Men bara för att han har rätt så har #0 hur mycket fel som helst. Visst vissa är såna men det är MÅNGA som kommer få det jobbigt nu.