Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
Något gick fel.
Logga in med Facebook
  • Facebook
  • Google

Forumtråd

Anslut med Facebook
Anslut med Faceit

Eller

Du behöver komma åt epostadressen för att bekräfta din registrering
Genom att kryssa i rutan accepterar du Fragbites användaravtal samt Fragbites Regler och förbinder dig att följa dessa samt hålla dig uppdaterad om evenutella förändringar.
Laddar hyperadvancerade autentiseringsmekanismer...
Kommer inom en inte allt för snar framtid.
Kommer förhoppningsvis innan du vet ordet av.
Fragbite Masters will be back
1

Datorn dummar sig, snälla hjälp!

Postat av Trike den 15 September 2006, 16:39
7 kommentarer · 98 träffar
Datorn dör, hur man än gör ...
Har haft den här datorn ett bra tag nu, har haft väldigt mycket problem med den, nya problem varje gång. Det nuvarande problemet är följande:

När jag satt och lirade spel eller surfade runt, så startades datorn om, eller stänges av. Inte så ofta dock, men det hände, men sen så hände det mer och mer. Sen så fick jag också en Bluescreen, och på den så stod det "Unmountable boot volume"

En av de första sakerna jag gjorde var att ta bord den dåvarande partitionen, och installera om windows.
Men inte fan funkade ju det så bra, datorn stängs forfarande av, och nu gör den det nästan hela tiden. Bla när jag trycker på "ctrl+alt+del" Den ska ju starta om då, men den dör istället.

Alltså, kortfattat, datorn stängs av hela tiden. Vad man än gör.
Har fått höra att det kan vara nätagget, men det tror jag inte att det är, inget som luktar brännt eller så.

Det blir samma sak med dom 2 äldre IDE hårddiskarna jag har.

< >

Operativsystem: Windows XP Pro

Processor: Intel Pentium 4 650 3.4GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/fläkt

Moderkort:MSI 915P NEO2 Platinum, I915P,Socket-775 Firew,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2 ,PCI-Ex16

Minne: kommer inte ihåg vad dom heter, har 1gb i RAM.

Grafikkort: Gainward GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3500PCX XP" ViVo, 2xDVI

Hårddisk: Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2 8MB 7200RPM. Plus 2 st äldre IDE hårddiskar.

Nätaggregat: NorthQ Nätaggregat 4001BULK ATX 400W, 120mm fläkt, 12-17dBA, PCI-E, 20/24pin

Övriga komponenter: Sony DVD-spelare IDE 16x/40x Svart Bulk, DDU1612-B2
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar