Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moraliska värderingar

Postat av Sabeltandad Syltburk den 8 September 2006, 21:19
11 kommentarer · 128 träffar
Här kommer en histora, instruktioner för vad just NI ska göra ser ni längre ned i tråden.

Här är en bild som hjälp för att förstå det hela lite lättare:
http://i105.photobucket.com/al bums/m229/The_Bloke_in_tights/ Moralisktdilemma.jpg

Lisa och Örjan är sanslöst kära i varandra och vill komma till varandra, det är bara det att det är en flod som skiljer dem åt, floden är fylld till brädden med krokodiler och andra otrevliga djur, så simma är inte att tänka på.

Det finns dessutom inga broar eller helikoptrar eller liknande, dvs inget sätt att ta sig över förutom att åka i Svens båt.

Lisa går ner till Sven och bjuder honom pengar för att få skjuts över, men Sven vägrar att ta emot pengarna och säger att han endast skjutsar över henne om hon följer med honom i sovrummet en natt.

Lisa tvekar ett tag, men gör det, hon vill ju så gärna till sin Örjan.
Efter själva akten skjutsar Sven över Lisa till andra sidan där hon träffar Bertil, Bertil erbjuder sig att följa med Lisa genom skogen.
(Bertil är för övrigt vildmarksguide och jagar björn på fritiden).

Lisa och Bertil går genom skogen och kommer fram till Örjan, Örjan och Lisa kastar sig överlyckliga i armarna på varandra och mår bra i största allmänhet ända tills Lisa berättar vad hon var tvungen att göra för att ta sig dit.

I vredesmod och besvikelse ondgör sig Örjan över Lisa och ber henne att dra åt skogen.
Bertil blir väldigt arg av detta och ger Örjan en smäll på käften.

Och här fryser vi bilden, med en arg Bertil, en nedslagen Örjan, en gråtande Lisa och en väldigt nöjd Sven.

Nu vill jag att ni ska rangordna dessa fyra människor moraliskt, från 1 till 4.
1 är bäst och 4 är värst.

Hurdan är era moraliska värderingar?

(Shoutout till Sig>Zah, inte för att han har hjälpt till eller så, men han tiggde om uppmärksamhet).

Om det är för sent och det blir få svar så bumpar jag tråden imorgon.

Jag skriver också min personliga rangordning och varför jag valde just så.

Var bilden snygg?

22 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..