1
Världen bäst tränade förband!
Postat av Bengt-Magdalena den 8 September 2006, 19:32
231 kommentarer · 10 461 träffar
Tja! nu ska vi snacka hårdträning, vilket tror du är världens bäst tränade förband ( nu snackar vi inte musik ) utan vi snackar försvar och militär. Jag har läst att detta är standard för utbildningen av en navyseal i Usa:
* 500-yard swim using breast or combat side stroke in less than 10:00
* 100 push-ups in 2 minutes
* 100 sit-ups in 2 minutes
* 20 pull-ups (no time limit)
* Run 1.5 miles in boots and long pants in under 9:30
Tycker ni detta låter mycket? Själv känner jag nog ingen som skulle kunna matcha det :p Vet också att en specialtränad special air service-soldat(sas) från Storbritannien blev nerskjuten över öknen i gulfkriget(tror jag det var) och fick springa 10mil på en natt.
Vet ni något annat jobb som skulle kräva ännu hårdare träning än såhär? I Sverige så är det nog Fallskärmsjägare som behöver bäst träning men den kan inte mäta sig med den här, och nu vet ni något förband som det krävs väldigt hårdträning för och har ni någon statestik? Jag undrar också hur en pullup är, är det som en armhävning fast tvärtom med ryggen neråt? Tackhej.
Svara bara om intresset finns hade.
* 500-yard swim using breast or combat side stroke in less than 10:00
* 100 push-ups in 2 minutes
* 100 sit-ups in 2 minutes
* 20 pull-ups (no time limit)
* Run 1.5 miles in boots and long pants in under 9:30
Tycker ni detta låter mycket? Själv känner jag nog ingen som skulle kunna matcha det :p Vet också att en specialtränad special air service-soldat(sas) från Storbritannien blev nerskjuten över öknen i gulfkriget(tror jag det var) och fick springa 10mil på en natt.
Vet ni något annat jobb som skulle kräva ännu hårdare träning än såhär? I Sverige så är det nog Fallskärmsjägare som behöver bäst träning men den kan inte mäta sig med den här, och nu vet ni något förband som det krävs väldigt hårdträning för och har ni någon statestik? Jag undrar också hur en pullup är, är det som en armhävning fast tvärtom med ryggen neråt? Tackhej.
Svara bara om intresset finns hade.
Skulle du klara 100 armhävningar på 2min?
1030 personer har röstat