Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

MissileN i knipa (ang. värnplikt)

Postat av Destroy-Mats den 7 September 2006, 20:21
127 kommentarer · 119 träffar
Hej alla goda och glada fragbajtare. :]

Först och främst vill jag klargöra en sak. Jag är ingen idiot. Jag vet mycket väl att forumet har en sökfunktion med vilken man kan leta upp gamla trådar. Jag vet också att det finns många trådar som rör det ämnet jag kommer att ta upp i den här tråden. Jag har också läst dessa trådar men inte hittat de svar jag söker.
Dessutom är dessa trådar gamla och vad som var aktuellt när de skrevs kanske inte gäller längre. Därför gör jag nu en ny tråd och jag hoppas att ni kan leva med det.

Den 6: juni i år åkte jag till mönstringskontoret för att mönstra. Jag var redan då fast inställd på att jag inte ville göra lumpen. Detta berättade jag för alla jag träffade där, psykolog, läkare, doktor och inskrivningsförättare. Eftersom det i dagens läge är svårare att få göra lumpen än att slippa så tänkte jag att min enorma brist på motivation skulle räcka för att inte behöva göra lumpen. Jag åkte i alla fall hem och väntade på brevet som skulle berätta att jag skulle få slippa lumpen.

Men tyvärr, p.g.a. min tävlingsinriktade personlighet gjorde jag det stora misstaget att göra mitt bästa på testerna (fick 8-8-7). Ett misstag som nu kan kosta mig 11 månader i vad jag skulle uppleva som ett fängelse. För en vecka sedan fick jag nämligen ett läskigt brev från pliktverket. Ett brev som sa att jag har blivit inkallad till att göra värnplikt som något sorts befäl uppe i Skövde.

MEN JAG VILL INTE! :(. Jag vill absolut inte göra lumpen och jag tänker inte göra lumpen. Därför vill jag nu ha tips på hur jag ska kunna slippa detta helvete, och jag kan tänka mig att sjunka riktigt lågt.

Alla bra tips välkomnas, helst vill jag slippa att ens åka upp dit. Men om de tvingar mig så vill jag veta hur jag ska kunna komma därifrån så snabbt som möjligt?

Kan man skjuta upp sin värnplikt för att man vill gå på högskola? Det skulle vara bra eftersom det skulle ge mig lite extra betänktetid.

Om man ska skaffa ett läkarintyg. Vilken skada/sjukdom är smartast att fejka?

Har ni själv varit i samma sits? Eller känner ni kanske någon annan som har? Hur klarade den personen?

Sätt igång och skriv. Jag är tacksam för alla råd jag kan få. Tack
Föregående tråd
Nästa tråd

127 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 127 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..