Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Åskan är underskattad!

Postat av SzaaZ den 31 Augusti 2006, 18:58
56 kommentarer · 176 träffar
Tjenare fragbitare!

Häromdan så satt vi 4 pers och linkade på dota. Vi hade precis startat ett game när vi hörde att det började åska. Jag ville stänga av datorn, men min bror utbrast "Det slår aldrig ner, större chans att vinna på bingolotto! så sluta larva dig". Så vi fortsatte spela. 30 sekunder senare så small det till och min brors dator dog, Vi blev skiträdda och slängde oss allihop på våra strömkontakter och nätverkskablar (drog ut dom). Jag satt och garvade oavbrutet åt min bror och hoppades att hans dator var pajj. Vi slutade lana. Dom andra 2 åkte hem till sig. Min bror startade sin dator och den funkade!! Kan inte förstå detta. ADSL Modemet gick pajj. Ringde senare till polarna som var med på lanet och sa att modemet var pajj osv. Då sa dom att deras datorer inte startade, troligtvis så var näraggregatet pajj. Dom kollade upp detta, testade osv. de kännde en som jobbade på en data service butik. Den enas Dator hade nätaggregatet, grafikkortet och nätverkskortet gått pajj. Och på den andre så var Cpu:n, Modekortet och Minnet.

Vi satt så här kopplade

- - ||––––Min bror–––||– ––– Sen till oss via switchen.

Modemet - - - - - - Switch

Det måste gått via strömmen och nätverket.

min brors dator klarade sig bara för han var först i nätverket, fick altså inte "slutstöten".

MIN DATOR KLARADE SIG! hur vet jag inte men de var ren tur :D

Vi bor ute på landet, altså större risk att telefonledningar osv. blir träffade av blixten.

Men mitt tips till alla som underskattar åskan är att alltid stänga av datorn och dra både ström och nätverk, ifall du vill behålla datorn. Så fort du hör lite muller.

Skriver tråden nu när vi har köpt nytt modem xD

Tack för mig, med turen i oturen. Peace

Har ni råkat ut för åskan? Att nått gått pajj osv.

56 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 56 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..