Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bredbandskrångel >.<

Postat av Jernzor den 30 Augusti 2006, 22:12
6 kommentarer · 75 träffar
Hoppla!

Jo, jag sitter alltså på gavlenet, dvs Gävles "egna" bredband, som alltid har varit stabilt, har inte krånglat sen jag fick det(förra hösten).

Och igår efter mycket bök och krångel släpade jag upp datorn till min far dvs där jag har gavletnet, sitter och trycker på tele2 hos morsan..
Och lite småtaggad som man är när man ska byta från 0.5 till 30/10, kopplar man snabbt in datorn trixar och fixar med nätverkskabeln etc etc..

Men till min stora förvåning när jag ska logga in på msn så går det riktigt jevla segt, alltså typ en och en halv minut eller nått, bara att komma in på msn.
Ingen fara tänker jag och glider lite diskret in på Dc++ och ska precis till att börja tanka lite skatefilmer osv (;
Men även det går långsamt :o fastän att jag tankar från andra Gavlenet användare vilket brukar gå ifrån 1 till 8mb/s
Så börjar skiten snika på typ 25 kb/s =S

stänger givetvis ner dc och sitter och tjurar..
5 minuter senare ska jag logga in på wow och ranka upp äckelpaladinen, men jag blir gång på gång disconnectad och ms ligger på 800+ när jag väll kommer in!

Kan även säga att öppna sidor går bajslångsamt

Så nu frågar jag er (innan jag ringer supporten, vilket blir first thing imorgon) har nån någon aning om var felet ligger i ?
Har ingen brandvägg eller nånting på!
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar