1
Vad tycker ni om piratkopiering?
Postat av KaCtus den 29 Augusti 2006, 23:38
32 kommentarer · 277 träffar
Hejsan! Jag är säker på att många här på FB dagligen ladda ner copyrightat material från DC/Limewire/Bitorrent och andra fildelnings tjänster. Jag undrar vad ni tycker och tänker om detta. Är det rätt att "sno"/ladda ner musik/film/spel/program?
Tycker ni att personer som gör detta ska få hårda straff för att dom kanske har laddat ner en film och spridit den vidare?
Jag tycker det är okej att dra ner musik/film och höra eller se om grejerna är bra! Är filmen/musiken bra så kan man ju åka iväg och köpa det. Men liksom ladda man ner en film som är jätte dålig och man verkligen inte gillar den så kanske man tänker "tur att jag laddade ner den och inte köpte den, den var faktist inte värd att lägga pengar på".
Skriv vad ni tycker!
Vad ska samhället göra åt dessa "brottslingar" ?
Piraterna är ju som sagt brottslingar....
Tycker ni att personer som gör detta ska få hårda straff för att dom kanske har laddat ner en film och spridit den vidare?
Jag tycker det är okej att dra ner musik/film och höra eller se om grejerna är bra! Är filmen/musiken bra så kan man ju åka iväg och köpa det. Men liksom ladda man ner en film som är jätte dålig och man verkligen inte gillar den så kanske man tänker "tur att jag laddade ner den och inte köpte den, den var faktist inte värd att lägga pengar på".
Skriv vad ni tycker!
Vad ska samhället göra åt dessa "brottslingar" ?
Piraterna är ju som sagt brottslingar....
Vad tycker ni om piratkopiering?
97 personer har röstat