Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moderaterna?

Postat av Klasskamp! den 19 Augusti 2006, 18:29
379 kommentarer · 306 träffar
Hej

Jag har märkt att en majoritet stödjer dom men vet ni verkligen vad dom vill. Visst mer jobb och så det låter fint men hur ska det lösas som? Genom sänkt arbetsgivaravgift men vilka kommer få bekosta det? Jo dom arbetslösa dom sjukskrivna det är verkligen inte deras fel att dom är arbetslösa eller sjukskrivna det är marknadens fel. Så jag förstår verkligen inte varför man ska straffa dom för något som dom inte rå för.

Tillväxten i sverige är hög den har växt 5,5% på ett år vilket är jävligt mycket men ändå kommer inte jobben vilket är en produkt utav hur effektiv dom svenska företagen är. Det vi behöver är inte mer kapitalism utan att vi delar upp arbetstiden solidariskt så alla får ett jobb och självklart ska de vara med bibehållen lön men en sådan lag om 6 timmars arbetsdag skulle aldrig moderaterna införa för det gynnar inte företagen utan det gynnar arbetarna.

Moderaterna för helt enkelt en arbetarfientlig politik. Säg mig på vilket sätt du skulle gynnas av moderaterna om du inte är sjukligt rik det vill säga?

Ni får ursäkta mina stavfel

379 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 379 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..