1
Datorproblem, behöver hjälp fort!
Postat av zand1n den 12 Augusti 2006, 19:34
9 kommentarer · 235 träffar
Tidigare idag så började det att åska (iaf här där jag bor) och jag drog direkt ur jacket från väggen. Sladden leder till adaptern där de andra sladdarna sitter i till datorn och skärmen, aja nog om det men senare när jag satte i jacket igen och drog igång datorn så funkade allt bra tills inloggingen till windows kommer fram.
Skärmen blir blå och det står ungefär så här, nu är blir jag väldigt kortfattad men.. : A problem has been detected on your computer and windows has been shut down bla bla bla och det står att jag kan trycka på F8 å starta windows genom 'safe mode'.
(Safe Mode är väl Felsäkert Läge på engelska, tror jag iaf men det borde det vara eftersom det är dom i felsäkert läge.)
Jag gör det och kommer in på datorn men jag vet inte hur jag ska göra sen för att fixa problemet.
Nån som har haft samma problem som kan hjälpa mig?
Jag pallar verkligen inte ringa support, bättre å kolla här först :)
Tack på förhand. zANDIN/dnl
EDIT
Nu har jag försökt att formatera men det sket sig totalt, den kunde tydligen inte kopiera massa grejjer men jag fortsatte för om jag inte skulle gjort det så skulle installationen avbrytas, nu har skiten fuckat totalt, funderar på att skrota den.
HEJ DÅ!
Skärmen blir blå och det står ungefär så här, nu är blir jag väldigt kortfattad men.. : A problem has been detected on your computer and windows has been shut down bla bla bla och det står att jag kan trycka på F8 å starta windows genom 'safe mode'.
(Safe Mode är väl Felsäkert Läge på engelska, tror jag iaf men det borde det vara eftersom det är dom i felsäkert läge.)
Jag gör det och kommer in på datorn men jag vet inte hur jag ska göra sen för att fixa problemet.
Nån som har haft samma problem som kan hjälpa mig?
Jag pallar verkligen inte ringa support, bättre å kolla här först :)
Tack på förhand. zANDIN/dnl
EDIT
Nu har jag försökt att formatera men det sket sig totalt, den kunde tydligen inte kopiera massa grejjer men jag fortsatte för om jag inte skulle gjort det så skulle installationen avbrytas, nu har skiten fuckat totalt, funderar på att skrota den.
HEJ DÅ!